سفیر ایران در عراق: ملت فلسطین مصداق بارز مظلوم مقتدر هستند

نجف – آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد – سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، ملت فلسطین را مصداق بارز مظلوم مقتدر توصیف کرد و از اصحاب رسانه خواست تا واقعیت‌های منطقه را به مخاطبان خود در سراسر جهان منعکس کنند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد ، محمد کاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، شامگاه شنبه در جمع اعضای سندیکای خبرنگاران عراقی در نجف اشرف بمناسبت یکصد و پنجاهمین سالروز تاسیس اتحادیه اصحاب رسانه عراق در سخنانی ضمن قدردانی از ابراز همدردی‌های گسترده مردم عراق با ملت ایران بعد از شهادت آیت الله رئیسی و همراهان، بر برادری دو ملت و تعمیق این رابطه تاکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در این نشست رسانه ای که به همت سرکنسولگری کشورمان در نجف برگزار شد، حمایت از یکپارچگی سرزمینی عراق، برقراری ثبات و شکوفایی اقتصادی این کشور را سه مولفه اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال همسایه خود کشور عراق بر شمرد.

آل صادق در ادامه به ملاقات و عیادت خود از مجروحین فلسطینی و غزه که به بیمارستانی در بغداد منتقل شده اند، ملت فلسطین را مصداق مقتدر مظلوم توصیف کرد و از اصحاب رسانه خواست تا واقعیت‌های منطقه را به مخاطبان خود منعکس نمایند.

وی در پایان بر ضرورت همکاری های بیش از پیش رسانه های دو کشور تاکید کرد.

سفیر ایران در عراق: ملت فلسطین مصداق مقتدر مظلوم هستند

ایاد الجبوری رییس سندیکای خبرنگاران عراقی در نجف اشرف نیز در این نشست ضمن توصیف پیوندها و اشتراکات دو ملت ایران و عراق، رابطه دو کشور را رابطه‌ای ممتاز و الگو عنوان کرد.

الجبوری، سفارت و کنسولگری‌های ایران اسلامی در عراق را برای اصحاب رسانه این کشور چون خانه خود توصیف کرد.

وی همچنین ضمن ضروری دانستن همکاری های رسانه ای ایران و عراق بر آمادگی سندیکای خبرنگاران عراق در نجف اشرف برای خدمت رسانی به زائران و انعکاس هرچه باشکوه تر راهپیمایی اربعین حسینی(ع) تاکید کرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، روزنامه نگاران عراقی روز ۱۵ ژوئن را هرسال به عنوان روز مطبوعات و خبرنگار جشن می گیرند.

انتخاب این روز به تاریخ تاسیس قدیمی ترین روزنامه عراقی – الزورا – و اولین انتشار آن در سال ۱۸۶۹ میلادی باز می گردد.

الزورا منبع تاریخی مهمی برای ارزیابی شرایط سیاسی و اجتماعی حاکم بر عراق در آن دوره به شمار می رود

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه