توانمندی‌های ایران در زمینه نقشه‌برداری در اختیار تاجیکستان قرار می‌گیرد

تهران - آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد - رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور اعلام کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان نقشه‌برداری در اختیار کمیته دولتی مدیریت زمین و ژئودزی جمهوری تاجیکستان قرار خواهد گرفت؛ همچنین استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی نیز پیشنهاد شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، علی جاویدانه امروز (دوشنبه ۲۱ خرداد) در نشست مشترک سازمان نقشه‌برداری کشور و کمیته دولتی مدیریت زمین و ژئودزی جمهوری تاجیکستان، اظهار داشت: برگزاری این نشست در راستای اهداف تفاهمنامه امضا شده بین روسای جمهور ایران و تاجیکستان در زمان شهید آیت‌الله رئیسی است.

وی با اشاره به توانمندی‌های سازمان نقشه‌برداری ایران، افزود: این ظرفیت‌ها و توانمندی‌های در اختیار کشور تاجیکستان قرار خواهد گرفت و نشست امروز بتواند زمینه‌ساز تعاملات بعدی شود.

جاویدانه با معرفی سازمان نقشه‌برداری کشور، ادامه داد: سامانه‌های تعیین موقعیت دائمی و حوزه زیرساخت اطلاعات مکانی برای هیات تاجیکی ارائه خواهد شد؛ همچنین ایستگاه تعیین موقعیت دائم برای تعیین مختصاتی کشور استفاده کردیم.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور اضافه کرد: هیات تاجیکی علاوه سازمان نقشه‌برداری، از سازمان فضایی ایران و سازمان زمین‌شناسی بازدید خواهند داشت که سازمان فضایی در زمینه ارسال ماهواره و سازمان زمین‌شناسی در خصوص اجرای ژئوفیزیک فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه به جز همکارهایی که در بخش دولتی بین دو کشور وجود دارد، گفت: با توجه به مذاکراتی که از قبل انجام شده، پیشنهاد شد تا از ظرفیت‌های بخش خصوصی و شرکت‌های فعال در حوزه نقشه‌برداری و عکسبرداری هوایی با هواپیماهای بدون سرنشین و پهپاد نیز استفاده کنند.

توانمندی‌های ایران در زمینه نقشه‌برداری در اختیار تاجیکستان قرار می‌گیرد

جاویدانه با اشاره به همکارها در حوزه آموزش، تاکید کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت برای کارکنان کمیته دولتی مدیریت زمین و ژئودزی تاجیکستان برگزار شد و برای دوره‌های تصحیلات تکمیلی و بلندمدت در حوزه مهندسی نقشه‌برداری مذاکراتی با وزارت علوم برای برقراری بورسیه‌های آموزشی انجام شده و وزارت علوم در حال امضای تفاهم‌نامه‌ای با وزارت علوم تاجیکستان است.

رئیس سازمان نقشه‌برداری بیان داشت: در کنار ارائه قابلیت‌های بخش خصوصی کشور و بحث‌های دانشگاهی، از بخش خصوصی فعال در حوزه آموزش و مهندسی نقشه‌برداری دعوت کردیم تا در تاجیکستان دوره‌های آموزش و تحصیلات تکمیلی برگزار کنند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در نشست مشترک سازمان نقشه‌برداری کشور و کمیته دولتی مدیریت زمین و ژئودزی جمهوری تاجیکستان امروز دوشنبه ۲۱ خرداد ماه در محل سازمان نقشه‌برداری کشور برگزار شد.

این نشست در پی امضای تفاهم‌نامه مشترک که در حضور رئیس جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی (ره) و امامعلی رحمان تاریخ ۱۴۰۰.۰۳.۰۹ امضا شده بود، انجام شده است.

این تفاهم‌نامه با توجه به رویکرد دولت مردمی در حوزه دیپلماسی اقتصادی و بر اساس ظرفیت‌ها و خودکفایی کشور در حوزه مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی با رویکرد صدور خدمات فنی مهندسی، منعقد شده بود.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه