گزارشگر سازمان ملل خواستار تحریم سیاسی و اقتصادی اسرائیل شد

تهران-آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- «میشائیل فخری» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حق غذا بامداد یکشنبه گفت: آنچه که اکنون به آن نیاز داریم، اعمال تحریم‌های اقتصادی و سیاسی اسرائیل است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، فخری که با شبکه الجزیره سخن می‌گفت، تصریح کرد: گرسنگی جاری در غزه یکی از بزرگ‌ترین گرسنگی‌های تاریخ است.

وی تصریح کرد:اسرائیل در اکتبر (مهرماه گذشته) یک کمپینی برای گرسنه نگه داشتن غزه را اعلام کرد و شاهد بودیم که کودکان می‌مردند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد گفت: کارشناسان مستقل بین‌المللی حوادث جاری در غزه را نسل کشی می‌دانند.

فخری تأکید کرد: چیزی که در حال حاضر برای غزه به آن نیاز داریم آن است که دولت‌ها زیر فشار قرار گیرند تا به سازمان‌های بشردوستانه اجازه دهند که فعالیت کنند.

گزارشگر سازمان ملل متحد تصریح کرد: کودکان فلسطین برای پایان یافتن رنج و درد خود نیازمند حمایت جامعه جهانی هستند.

اظهارات فخری ساعاتی پس از آن انجام می شود که آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) دیروز شنبه در بیانیه‌ای با هشدار به وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه اعلام کرد با تداوم اعمال محدودیت‌ها در ورود کمک‌های انسانی به غزه از سوی اسرائیل، بیش از ۵۰ هزار کودک در شهر غزه دچار سو تغذیه شدید هستند.

در بیانیه این سازمان آمده که با تداوم محدودیت‌های اعمال شده بر سر راه واردات کمک‌های بشردوستانه به غزه، ساکنان این منطقه همچنان دچار گرسنگی شدید هستند.

این سازمان تاکید کرد که بیش از ۵۰ هزار کودک در شهر غزه به درمان سو تغذیه شدید خود نیاز ضروری دارند و تیم‌های امداد اعزامی آنروا شبانه روزی برای کمک رسانی به خانواده‌های غزه‌ای تلاش می‌کنند، اما اوضاع فاجعه آمیز است.

بر اساس جدیدترین آمار وزارت بهداشت غزه، در نتیجه حملات ویرانگر و مرگبار ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون بیش از ۳۷ هزار و ۲۹۶ فلسطینی شهید و دست‌کم ۸۵ هزار نفر زخمی شده‌اند که اکثر آنها کودکان و زنان هستند.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه