حمله فرد ناشناس به کنسولگری آمریکا در سیدنی + فیلم

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- پلیس استرالیا از حمله یک فرد ناشناس به کنسولگری آمریکا در سیدنی و دیوارنگاری بر روی ساختمان آن خبر داد؛ به نظر می‌رسد این اقدام در حمایت از فلسطین صورت گرفته باشد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از خبرگزاری رویترز، پلیس استرالیا امروز دوشنبه اعلام کرد که ۹ پنجره کنسولگری آمریکا آسیب دیده و روی درب ساختمان آن نیز دیوارنگاری (Graffiti) شده است.

یک سخنگوی پلیس به رویترز گفت که دوربین‌های مدار بسته یک شخص با هودی سیاه رنگ که چهره خود را پنهان کرده و چیزی شبیه به یک پتک کوچک در دست داشت را در تصویر نشان می‌دهند.

سخنگوی کنسولگری ایالات متحده تایید کرد که ساختمان آسیب دیده است اما گفت که کارکنان آسیبی ندیده و روند کاری تحت تاثیر قرار نگرفته است.

تصاویر از کنسولگری آمریکا در تارنمای روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، مثلث‌های قرمز معکوس را نشان می‌دهند که روی نمای شیشه‌ای جلوی ساختمان را با رنگ نقاشی شده‌اند. گفته می‌شود که این نماد توسط برخی از فعالان طرفدار فلسطین استفاده می شود.

به گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، در ماه آوریل روی همین ساختمان دیوارنگاری شده بود، در حالی که اتفاق مشابهی برای کنسولگری ایالات متحده در ملبورن در ماه مه اتفاق افتاده بود.

ماه گذشته، در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تحصن‌هایی با برپایی چادر در دانشگاه‌های سیدنی، ملبورن، کانبرا و دیگر شهرهای استرالیا شکل گرفت و معترضان تاکید داشتند که دولت استرالیا به اندازه کافی برای ایجاد صلح تلاش نکرده است.

آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا در واکنش به اقدام صورت گرفته علیه کنسولگری آمریکا در سیدنی گفت: مردم باید بحث و گفتمان سیاسی محترمانه داشته باشند. اقداماتی نظیر نقاشی بر روی (ساختمان) کنسولگری آمریکا هیچ کمکی به پیشبرد اهداف کسانی که با صدمه زدن به اموال مرتکب جرمی شده‌اند، نمی‌کند.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه