آموزش مهارت‌محور در قانون برنامه هفتم توسعه، اولویت دارد

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به چهار برابر شدن بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: مهارت‌محور کردن آموزش جزو اولویت‌های قانون برنامه توسعه هفتم است؛ باید تلاش کرد تا ملزومات آن هم فراهم شود.

به گزارش خبرنگار حوزه علم و آموزش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، محمد علی زلفی گل امروز (دوشنبه) در اجلاس سراسری روسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در حدود سه سالی که از دولت رئیس جمهور شهید گذشته دستاوردهای مهمی در آموزش عالی داشتیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهارداشت: توفیقی بود که با این شهدای عزیز از نزدیک همکاری کنیم. شهادت می دهم آیت‌الله شهید رئیسی، شخصیتی خدایی داشت و در اقدامات خود جز منافع ملی و خلق و خداوند چیزی در نظر نمی گرفت. جدی بودن و قاطع بودن از ویژگی های بارز رئیس جمهور شهید بود و همواره به اعضای هیات دولت تذکر می داد که کارها تا حصول نتیجه پیگیری شود.

وزیر علوم، شهید حسین امیر عبدالهیان، وزیر امور خارجه را وزیر معدن ادب و اخلاق دانست و گفت: در منش این شهید تخریب گذشتگان نبود. همچنین شهید مالک رحمتی جوانی که ایثار کرد و در استانداری آذربایجان مسئولیت گرفت. همه این افراد کسانی بودند که شهادت گونه زندگی کردند و به درجه شهادت نایل شدند.

زلفی گل به چهار برابر شدن بودجه دانشگاه فنی و حرفه ای در این دولت اشاره کرد و گفت: هر جا به جوانان اعتماد می کنیم می توانند منشا اثر باشند. مدیریت ۱۹۶ هزار دانشجو دانشگاه فنی و حرفه ای کار آسانی نیست. مهارت محور کردن آموزش جزو برنامه توسعه هفتم است و باید تلاش کرد تا ملزومات آن را فراهم شود. در این برنامه به شکل ویژه ای به آموزش مهارت محور اهمیت داده شده است.

زلفی گل ادامه داد: توفیق خدمت یک نعمت است مشروط بر اینکه از هرلحظه آن درست استفاده کنیم. معلم و استاد قدرت زیادی دارد که باید از آن استفاده کند. ما با کسانی سرو کار داریم که آینده کشور دست آنهاست و باید تلاش کنیم، گامی برای توسعه حوزه دانش برداریم.

وی گفت: ما معلمان این قدرت را داریم که فرهنگ جامعه را اصلاح کنیم، با نگاه پدرانه با دانشجویان رفتار کنیم تا آنها هم با آیندگان همین رفتار را داشته باشند. هنر ما این است فردی که درس نمی خواند را به درس خواندن تشویق کنیم و گره ای از کار او را بازکنیم اینهاست که به ما قدرت می‌دهد. همانطور که این نگاه پدرانه در رییس جمهور شهید بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  هم در این اجلاس گفت: امروز شاهد توسعه علم و آموزش در کشور هستیم که قابل قیاس با اول انقلاب نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی به اقدامات رئیس جمهور شهید گریزی زد و گفت: آیت الله رئیسی کشور را در بدترین شرایط تحویل گرفت و در دوران سه ساله روندی را ایجاد کرد که نتیجه آن خدمت و افتخار برای کشور شد. تشییع شهید آیت الله رئیسی در کل کشور هم، شاخص های جدیدی را به ما نشان داد.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه