هشدار سازمان ملی سنجش در مورد سوء‌استفاده از اطلاعات داوطلبان کنکور

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در مورد سوءاستفاده از اطلاعات کاربری داوطلبان آزمون سراسری هشدار داد.

به گزارش گروه علم و آموزش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در روزهای اخیر برخی سایت‌ها و کانال‌های غیرمعتبر با وعده های کذب از جمله «محاسبه یا مشاهده تراز کنکور ۱۴۰۳ نوبت اردیبهشت ماه» اقدام به دریافت اطلاعات سامانه جامع آزمون سراسری داوطلبان کرده اند.

بر اساس این خبر از سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور این اقدام، غیرقانونی و فاقد وجاهت بوده و به داوطلبان هشدار داده می‌شود از ارسال اطلاعات محرمانه کاربری خود مانند کدملی و رمز عبور سامانه جامع آزمون سراسری خودداری و در صورت غفلت در این زمینه هر چه سریع‌تر نسبت به تغییر رمز عبور سامانه از طریق آدرس my.sanjesh.org اقدام کنند.


مسئولیت هرگونه سوء استفاده از این اطلاعات به عهده داوطلبان خواهد بود ضمن اینکه برخورد با این نوع اقدامات غیرقانونی توسط مراجع ذیربط در دست پیگیری است.

داوطلبان توجه داشته باشند پیرو اطلاعیه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۷ روی درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور نمره‌کل آزمون سراسری برای متقاضیان آزمون سراسری و متقاضیان پذیرش دانشجو معلم همچنین نمره‌کل آزمون اختصاصی تربیت معلم و نمره‌کل معرفی به مرحله ارزیابی شایستگی معلمی برای متقاضیان پذیرش دانشجو معلم، در هفته آخر خرداد اعلام خواهد شد.

ضمن اینکه پس از انتشار کارنامه علمی آزمون سراسری نوبت دوم ۱۴۰۳ (آزمون ۲۲ تیر ۱۴۰۳)، برای تمام متقاضیان آزمون سراسری اعم از افرادی که فقط در نوبت اول یا دو یا هر دو نوبت در سال ۱۴۰۲ یا ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند، کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی، نمره کل سابقه تحصیلی و نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور نتایج علمی شرکت‌کنندگان نوبت اول آزمون سراسری همچنین آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳ را ۱۷ خرداد اعلام کرد.

نمره‌کل آزمون سراسری (کنکور) برای متقاضیان آزمون سراسری و متقاضیان پذیرش دانشجو معلم همچنین نمره‌کل آزمون اختصاصی تربیت معلم و نمره‌کل معرفی به مرحله ارزیابی شایستگی معلمی برای متقاضیان پذیرش دانشجو معلم، در هفته آخر خرداد ماه اعلام خواهد شد.

در حساب کاربری داوطلبانی که هم در آزمون سراسری نوبت اول و هم در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده و در جلسه آزمون حاضر شده‌اند، کارنامه نتایج علمی نوبت اول آزمون سراسری و کارنامه نتایج علمی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳ به صورت مجزا نمایش داده می‌شود.

برای داوطلبانی که فقط در یکی از دو آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان و آزمون سراسری نوبت اول سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده و در جلسه آزمون حاضر شده‌اند، صرفاً کارنامه علمی مربوط به آزمونی که ثبت‌نام کرده‌اند، نمایش داده می‌شود.

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ روزهای ۶ و ۷ ردیبهشت برگزار شد. در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد بودند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار شد که در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد بودند.

نوبت اول کنکور امسال برای پذیرش دانشجوی دوره های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه (۶ اردیبهشت)، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه (۷ اردیبهشت) در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار شد.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه