رشد ۲۰ درصدی و گردش مالی ۶۰۰ هزار میلیاردتومانی دانش‌بنیان‌ها در ۱۴۰۲

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی از رشد دست‌کم ۳۰ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: با توجه به این رشد در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل، این شرکت‌ها اشتغال تخصصی بالغ بر ۴۰۰ هزار نفری را و گردش مالی قریب به ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی را تا پایان سال گذشته رقم زدند.

به گزارش گروه علم و آموزش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، رضا اسدی فرد با اشاره به نقش آفرینی اثربخش شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه اقتصاد، خلق ارزش افزوده و ایجاد اشتغال گفت: در حال حاضر قریب به ۱۰هزار شرکت دانش‌بنیان به ثبت رسیده‌اند که از این تعداد، ۶ هزار و ۷۵۰ شرکت دانش‌بنیان «نوپا»، بیش از دو هزار و ۳۲۰ شرکت دانش‌بنیان «نوآور» و بالغ بر ۸۶۰ شرکت نیز از دانش‌بنیان‌های «فناور» هستند.

رشد ۲۰ درصدی و گردش مالی ۶۰۰ هزار میلیاردتومانی دانش‌بنیان‌ها در ۱۴۰۲

وی با اشاره به برنامه معاونت علمی برای حمایت از توسعه و هم‌افزایی شرکت‌های دانش‌بنیان فناور گفت: حمایت‌های مختلفی در ذیل قانون جهش تولید دانش‌بنیان برای حمایت از تحقیق و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فناور پیش‌بینی شده است که به مسیر رشد و اثرگذاری هرچه بیش‌تر این شرکت‌ها را فراهم می‌کند. همچنین با توجه به انگیزه‌ها و ظرفیت‌هایی که در شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا وجود دارد از سوی معاونت علمی و نیز صندوق نوآوری و شکوفایی، برنامه‌های حمایتی مختلفی از جمله تسهیلات قرض‌الحسنه، حمایت از همکاری و به هم پیوستن شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا و تولید محصول مشترک برای ارتقا شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا به فناور در نظر گرفته شده است.

اسدی فرد تاکید کرد: با توجه به رشد سال گذشته شرکت‌ها، ظرفیت‌های خوبی که سال گذشته برای حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری اختصاص داده شده، پیش بینی می‌شود شرکت‌های دانش‌بنیان امسال رشد بیش‌تری نسبت به سال قبل خود داشته باشند.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه