وزیر علوم: شرکت‌های دانش‌بنیان جان گرفتند

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: سامانه جریان اقتصاد نوین (جان) نمایشگاه دائم برای محصولات دانش‌بنیان است و با رونمایی از این سامانه شرکت‌های دانش بنیان جان گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، محمدعلی زلفی گل امروز (دوشنبه) در آیین رونمایی از سامانه جریان اقتصاد نوین (جان) اظهار داشت: علم به انسان قدرت فرازمینی و قدرت افزایش بهره‌وری داده و خواهد داد. امروز سامانه های هوشمند و دانش فناوری اطلاعات به بشر امکان داده در کمترین زمان و هزینه به اهداف خود برسد.

وی در این آیین در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در این شرایط عقل حکم می کند نهایت استفاده را از علم و دانش برای رفع نیازهای بشر ببریم و ثروت و خدمت را افزایش دهیم. ایجاد سامانه در این دوره در راستای افزایش بهره وری بود تا خلأهای موجود بین دانشگاه، صنعت و بازار از بین برود.

زلفی گل تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در آموزش عالی این بود که چرا تحقیقات نیاز محور نیست. آسیب شناسی ها نشان می‌داد ارتباط بین دانشگاه و صنعت وجود ندارد و سامانه نان به این منظور ایجاد شد و اختیار ویژه به اساتید دانشگاه دادیم تا بخش قابل توجه از نخبگان را به نیازهای کشور متصل کردیم.

وزیر علوم بیان کرد: یکی از آرزوهای وزارت علوم ایجاد سکوی هوشمندسازی آموزش عالی است که یک تکه آن سامانه نان بود که ایجاد شد. تکه دیگر ارائه محصولات دانش بنیان است که توسط سامانه جان انجام می‌شود و علاوه بر معرفی محصولات امکان خرید و فروش این محصولات فراهم می شود ‌و به خودکفایی در تولید محصولات می رسیم.

وی تاکید کرد: سامانه جان شرایط رقابت پذیری ایجاد همچنین امکان ثبت سفارش محصولات را فراهم می‌کند. در ادامه قدرت انتخاب مردم را نیز بالا می برد و نمایشگاه دائم برای محصولات دانش بنیان است.

سامانه جریان اقتصادی نوین(جان) بازار دیجیتال خرید و فروش محصولات دانش بنیان است و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند محصولات خود را برای فروش عرضه کنند و متقاضیان خرید این محصولات نیاز خود را از این بازار تامین می‌کنند.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه