رونمایی از طیف جدید محصولات هوش مصنوعی/ آیا اپل با چت‌جی‌پی‌تی به توافق می‌رسد؟

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- انتظار می‌رود شرکت اپل طیف وسیعی از ابزارهای توسعه‌یافته با هوش مصنوعی مولد را در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان این شرکت رونمایی کند؛ البته یکی از گمانه‌زنی‌ها به توافق رسیدن با شرکت اوپن ای‌آی است که دستیار صوتی چت جی‌پی‌تی را توسعه داده است.

به گزارش گروه علم و آموزش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از پایگاه اطلاع رسانی استاندارد، پس از اشارات چند ماه گذشته مدیران اپل در این خصوص و در حالی که رقیبان بزرگ این شرکت ابزارهای جدیدی در حوزه هوش مصنوعی مولد مطرح کرده‌اند، انتظار می‌رود کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان اپل (۱۰ تا ۱۴ ژوئن مصادف با ۲۱ تا ۲۵ خرداد) فرصتی برای ارائه طرح و برنامه‌های اپل برای استفاده از این فناوری باشد.

کارشناسان می‌گویند اینکه هوش مصنوعی مولد چگونه در ابزارهای مختلف «آیفون»، «آیپد»، «اپل واچ»، رایانه‌های «مک» و سایر دستگاه‌ها تلفیق شود، تاثیر بزرگی بر آینده این فناوری نوظهور خواهد داشت.

سرمایه‌گذاران (سهامداران) اپل نیز مشتاق هستند بدانند این شرکت چه برنامه‌هایی برای حوزه فناوری هوش مصنوعی مولد دارد؛ حوزه‌ای که بسیاری اعتقاد دارند نوآوری کلید این نسل خواهد بود. کارشناسان پیش بینی می‌کنند برنامه‌های اپل در حوزه هوش مصنوعی در چند لایه مطرح خواهد شد.

رونمایی از طیف جدید محصولات هوش مصنوعی/ آیا اپل با چت‌جی‌پی‌تی به توافق می‌رسد؟

گفته می‌شود در درجه اول به‌روز رسانی‌های گسترده ناشی از هوش مصنوعی روی اپلیکیشن‌های اصلی ارائه خواهد شد تا در مورد کارهای اساسی روزمره کمک کند؛ از قبیل ابزارهای جدید ویرایشی هوش مصنوعی برای کمک در زمینه عکس‌ها و ویدئوها، پیش‌بینی بهتر متن برای پیام‌ها و ایمیل‌ها یا خلاصه سریع متن‌های طولانی با هوش مصنوعی.

علاوه بر این، گزارش‌هایی مطرح شده که اپل از این رویداد برای اعلام قراردادی با شرکت «اوپن ای آی» سازنده «چت جی پی تی» استفاده خواهد کرد که ضمن آن این ربات چت و دستیار مجازی مستقیم وارد نرم‌افزارهای اپل در دستگاه‌های آیفون، آیپد و مک خواهد شد تا در زمینه کارهای پیچیده‌تر کمک کند.

با وجود اینکه بسیاری از این ویژگی‌ها اکنون روی پلتفرم‌های رقیب قابل دسترس است، به گفته «بن وود» کارشناس این صنعت، اپل احتمالا از قدرت داستان‌گویی خود استفاده می‌کند تا کاری کند این به‌روزرسانی‌ها جدید به نظر برسند نه اینکه صرفا تلاش برای رسیدن به سامسونگ و دیگران باشد.

وود خاطرنشان کرد اگر قرارداد شایع شده بین اپل با اوپن‌ای‌آی درباره چت جی پی تی وارد محصولات اپل شود، می‌تواند «دستیار صوتی» این شرکت را موسوم به «سیری» (Siri) تقویت کند.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه