حضور نهادهای امدادی تا پایان شرایط اضطرار در سیستان و بلوچستان/۴٧ مسیر بازگشایی شد

تهران - آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد - سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از حضور همه نهادهای امدادی با تمام توان برای کمک به مردم سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: نهادهای دولتی، سمن‌ها و ٣١٢ گروه جهادی در این مناطق مشغول امدادرسانی هستند.

حسین ظفری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد درباره آخرین خبرها از امدادرسانی در مناطق سیل زده جنوب کشور جنوب استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و بخش از بوشهر، افزود: بارش‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان بی‌سابقه بوده است؛ در حالی که در ٢۴ ساعت در زرآباد سیستان و بلوچستان ٢٧٠ میلی لیتر باران بارید که میانگین بارش در این منطقه ١٠٠ میلی لیتر در طول یک سال است.

وی ادامه داد: بر اثر این بارش‌ها ١٩ شهرستان در جنوب و ۶ شهرستان در شمال استان سیستان و بلوچستان درگیر بارش هستند و در مجموع، یک هزار و ۵٠٠ روستا در این استان پهناور درگیر سیلاب و آب گرفتگی شدند.

ظفری اضافه کرد: بیش از دو سوم جمعیت این استان در معرض این بارش‌ها قرار گرفتند همچنین از ٢٩ محور اصلی و فرعی، ١۵ محور بازگشایی شده است و راه ارتباطی بیش از ٣٠٠ روستا در جنوب و ٢٩ روستا در شمال استان قطع بوده که ۴٧ مسیر بازگشایی شده و بقیه مسیرها نیز در حال بازگشایی است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ١٢٠ تانکر آب ٣٠٠ روستا که قطع شده بود را آب رسانی کردند که هم اکنون مشکل ١١۵ روستا رفع شده است.

ظفری از حضور بالگردهای ارتش، سپاه پاسداران و هلال احمر برای امدادرسانی خبر داد و افزود: نهادهای دولتی و مردم نهاد و ٣١٢ گروه جهادی در منطقه به منظور امدادرسانی حضور دارند.

وی شرایط کنونی جنوب استان سیستان و بلوچستان را اضطراری اما در کنترل اعلام کرد و گفت: در این منطقه همه نهادهای امدادی با تمام توان در حال خدمت رسانی هستند.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه