۶۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد بانوان هستند/تهیه نظام مسائل حوزه زنان

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه ۶۰ درصد جامعه هدف این نهاد را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: اگر بانوان بدسرپرست و یا سرپرست زمین‌گیر را به این جمع اضافه کنیم در مجموع حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد جامعه هدف را در برمی گیرند.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، لاله افتخاری روز سه شنبه در نشست خبری ضمن تشریح برنامه‌ها و اقدامات در حوزه زنان و دختران جامعه هدف در کمیته امداد افزود: در کشور دستگاه‌های حمایتی دیگر هم فعالیت دارند اما ثقل کمک به نیازمندان بر دوش کمیته امداد است.

وی ادامه داد: در کمک ها و توانمند سازی مددجویان کمیته امداد تفاوت و تمایزی نیست و امروز نگاه ما به بانوان و دختران است و رسانه ها هم ما را در این زمینه کمک می کنند.

مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در دنیا هرجا کار و خدمتی در حوزه بانوان انجام می شود تبلیغات زیادی می کنند، بیان داشت: معتقدیم هیچ جایی مثل کمیته امداد به زنان خدمت رسانی نکرده است و باید این موضوع به گوش دیگران برسد.

افتخاری عنوان کرد: کمیته امداد در حوزه‌های مختلف حقوقی و قضایی، مسکن، اشتغال، مشارکت‌های مردمی، فرهنگی، حمایت، سلامت و امور مجلس فعال است.

نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه مشاوره بانوان

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم به حوزه مشاوره بانوان نگاه ویژه‌ای دارد البته در کمیته امداد این جایگاه شاید به خاطر جامعه هدف گسترده و حساسیت‌های آن، از گذشته وجود داشته است.

مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه چند هزار نفر از کارمندان کمیته امداد از بانوان هستند، تصریح کرد: به همین دلیل برنامه‌ای در قالب هم اندیشی بالندگی برای کارکنان امداد به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار می‌شود. به گونه‌ای که طی ۲.۵ سال خدمت بنده در این نهاد به عنوان مشاور امور بانوان، ۲۵ هزار نفر از این برنامه استفاده کردند.

افتخاری ادامه داد: با استفاده از ظرفیت های خوب کمیته امداد و با کمک مشاوران بانوان در استان ها، نظام مسائل حوزه زنان و خانواده را به صورت علمی تهیه کرده و اولویت مسائل زنان را در جامعه هدف امداد بررسی کردیم.

وی افزود : گام بعدی دختران هستند که از چند ماه قبل اقدام به تهیه این نظام مسائل در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، نخبگان، ازدواج و سبک زندگی کردیم تا براساس آن بازویی برای حوزه های مختلف جهت شناسایی نیازها و برنامه‌ریزی‌ها باشیم.

تصویب هیات اندیشه‌ورز در حوزه زنان و خانواده

مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنان خود از تصویب هیات اندیشه‌ورز در حوزه زنان و خانواده خبر داد و گفت: باتوجه به تنوع مسائل، نیاز بود که هیات اندیشه‌ورزی داشته باشیم که این موضوع در امداد تصویب شد و اکنون جلسات به صورت منظم برگزار می‌شود.

افتخاری یادآورشد: هیات اندیشه ورز در کمیته امداد جایگاه خاصی دارد و تاکنون چند جلسه برای بررسی موضوعات مختلف و رسیدگی به مشکلات حوزه زنان برگزار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفرهای استانی به مناطق محروم اشاره و تاکید کرد: در این سفرها گنجینه‌های امداد شناسایی می‌شوند. در استان فارس بیش از ۱۰۰ مادر و دختر مددجو حافظ کل قرآن بودند و ۲ هزار نفر در حال حفظ قرآن هستند. بسیاری از نخبگان ما در حوزه های مختلف قرآن و نقاشی فعالیت دارند که این موضوع ظرفیت جامعه امداد را نشان می‌دهد.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه