کلاهبرداری ۲.۷۵ میلیارد دلاری در حوزه درمان در آمریکا / ۱۹۳ نفر تحت پیگرد قرار گرفتند

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که ۱۹۳ نفر را به دلیل مشارکت در کلاهبرداری ۲.۷۵ میلیارد دلاری در حوزه خدمات درمانی و پزشکی تحت پیگرد قرار داده است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از رویترز، ۷۶ پزشک، پرستار و سایر اعضای کادر درمانی از جمله افرادی هستند که علیه آنها پرونده کیفری تشکیل شده است.

برخی از این افراد به موارد متعددی شامل توزیع غیرقانونی میلیون‌ها قرص محرک «آدرال» و تجویز نادرست داروهای سوءمصرف الکل و مواد مخدر متهم هستند. آدرال معمولاً برای درمان اختلال نقص توجه بیش فعالی (ADHD) و نارکولپسی (اختلال خواب) تجویز می‌شود.

مریک گارلند وزیر دادگستری آمریکا در کنفرانسی خبری گفت: این وزارتخانه متخلفانی را از آمریکایی‌ها کلاهبرداری کرده و پول برنامه‌هایی را که توسط مالیات‌دهندگان تامین شده، دزدیده‌اند و به خاطر منفعت خود مردم را در مخاطره قرار داده‌اند، به پای میز عدالت می‌کشاند.

دولت آمریکا در این پرونده از متخلفان بیش از ۲۳۱ میلیون دلار پول نقد، خودروهای لوکس، طلا و سایر دارایی‌های ارزشمند را مصادره کرده است.

واحد ضدکلاهبرداری در وزارت دادگستری، وزارت بهداشت، اداره خدمات انسانی بازپرس ویژه، اف. بی. آی و اداره داروی آمریکا نهادهایی هستند که در تشکیل این پرونده نقش داشته‌اند.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه