بازسازی کنید تا قیمت خانه شما چندین سکه طلا افزایش یابد!

بعد بازسازی ساختمان و تعمیر آن، قیمت خانه به اندازه چندین سکه طلا افزایش می‌یابد! بنابراین هرچه بازسازی عمیق‌تر باشد و ابعاد بیشتری را در برگیرد، تأثیر بیشتری روی افزایش قیمت ساختمان خواهد داشت.

برای اینکه از نقش بازسازی در افزایش قیمت ساختمان بگوییم، باید ببینیم که: بازسازی ساختمان چیست و چه زمانی انجام می‌شود؟ به چه دلایلی صورت می‌گیرد؟ و تغییرات در چه بخش‌هایی بیشترین تأثیر را در افزایش قیمت ساختمان می‌گذارد؟

بازسازی ساختمان چیست و چه زمانی انجام می‌شود؟

به مجموعه کارهایی که به‌منظور حفظ و ماندگاری یک بنای قدیمی و کهنه به‌صورت کلی یا جزئی، تغییراتی در سازه ساختمان و ظاهر بنا ایجاد می‌کنند، بازسازی می‌گویند. بازسازی ساختمان زمانی صورت می‌گیرد که اسکلت سازه مقاوم و بنای ساختمان موردنظر محکم باشد. در چنین شرایطی بعد از گذشت چند سال به ‌جای تخریب بنا، تصمیم به بازسازی ساختمان می‌گیرند، بنابراین اگر بخواهند اسکلت کلی ساختمان تغییری نکند، آن را بازسازی می‌کنند.

3 دلیل مهم برای بازسازی ساختمان چیست؟
1.افزایش کارایی و عمر ساختمان

هدف اصلی در بازسازی، افزایش کارایی و عمر ساختمان است. ساختمان‌ها با توجه به مصالح، اسکلت و زیربنایی که در ابتدا برای آن‌ها استفاده ‌شده، عمر مشخصی دارند و معمولاً به مرور زمان دچار فرسودگی می‌شوند. بنابراین بازسازی ساختمان و تعمیرات آن با هدف افزایش عمر بنا، امری ضروری به حساب میاد.

2.تغییر در فضای ساختمان

دلیل دیگر بازسازی ساختمان، طراحی نامناسب نقشه خانه است. خانه‌هایی که ساخته می‌شوند، با سلیقه همه افراد همخوانی ندارند، بنابراین گاهی کمبود فضا و تغییر در فضای ساختمان به‌منظور بهره‌وری بیشتر، باعث بازسازی ساختمان می‌شود.

3.افزایش قیمت خانه

اما مهم‌ترین دلیل برای بازسازی، افزایش قیمت خانه است که مخصوص کسانی است که قصد فروش خانه را دارند. زیرا در بازسازی تغییرات بنیادی و کلی صورت می‌گیرد که باعث افزایش قیمت بنا می‌شود.

2 نوع بازسازی که تاثیر زیادی بر افزایش قیمت ساختمان دارند عبارت‌اند از:

بازسازی دکوراتیو
بازسازی سازه‌ای

در ادامه هریک از انواع بازسازی که در بالا گفتیم را به طور کامل معرفی می‌کنیم.

1.بازسازی دکوراتیو:

بازسازی دکوراتیو بیشتر بدین منظور صورت می‌گیرد که ظاهر ساختمان و طراحی داخلی آن را زیباتر کند. این نوع بازسازی تأثیر ویژه‌ای در افزایش قیمت ساختمان دارد و اغلب شامل تغییرات در بخش‌های زیر است:

کف‌پوش اتاق‌ها
سرویس‌ها
آشپزخانه
نمای دیوارها (شامل سنگ، کاغذدیواری، گچ و ...)
کابینت آشپزخانه
کمد دیواری، کمد لباس و ...

2.بازسازی سازه‌ای:

در بازسازی سازه‌ای معمولاً تغییراتی در طراحی نقشه ساختمان، گسترده‌تر کردن فضا و تغییراتی در اتصالات لوله‌کشیِ آب و گاز و برق صورت می‌گیرد.

2 عامل موثر در افزایش قیمت ساختمان در بازسازی چیست؟

اگر قصد بازسازی برای افزایش قیمت ساختمان را دارید، بهتر است به دو مورد زیر بیشتر از سایر موارد توجه کنید:

کابینت آَشپزخانه
کمد لباس

چرا این دو مهم هستند؟

زیرا این دو مورد تاثیر زیادی بر زیباسازی نمای داخلی و در نتیجه افزایش قیمت خانه شما در هنگام فروش دارند. بنابراین در ادامه به بررسی تاثیر کابینت و کمدلباس در افزایش قیمت ساختمان بعد از بازسازی، می‌پردازیم. 

1.کابینت آشپزخانه و تأثیر آن بر افزایش قیمت ساختمان

یکی از مواردی که خریداران خانه به‌ویژه بانوان به آن توجه می‌کنند، کابینت آشپزخانه است. طراحی و انتخاب کابینت آشپزخانه مناسب به همراه نورپردازی می‌تواند، در بزرگ‌تر شدن فضا و زیبایی آشپزخانه و درنتیجه کل خانه نقش زیادی داشته باشد. بنابراین با تغییر کابینت‌های قدیمی به کابینت آشپزخانه جدید و متناسب با فضای خانه، می‌توانید اطمینان داشته باشید که خانه را با قیمت مناسب‌تری می‌فروشید.

2.کمد لباس و تأثیر آن بر افزایش قیمت ساختمان

کمد دیواری عامل دیگری است که بانوان به آن توجه ویژه‌ای دارند. امروزه در فضاهای کوچک آپارتمانی، وجود کمد لباس‌های شیک، جمع‌وجور و جادار که بتواند به اتاق‌خواب‌ها نظم ببخشد، ضروری است. برای همین زمانی که بازسازی به‌قصد فروش صورت بگیرد، افراد به این مسئله نیز توجه می‌کنند.

2 نتیجه مهم بازسازی + 2 پیشنهاد!

بازسازی ساختمان به هر دلیلی که صورت بگیرد، شامل 2 نتیجه‌ی مهم است:

روحیه افراد ساکن در خانه را تغییر می‌دهد
بر افزایش قیمت خانه تاثیر بسیار زیادی دارد

 بنابراین اگر قصد دارید که خانه خود را برای فروش بگذارید پیشنهاد ما این است که:

این مقاله را از ابتدا تا انتها بخوانید. در نهایت تصمیم بگیرید که خانه را همین‌طور که هست بفروشید یا تصمیم به بازسازی آن بگیرید.
نکته دیگر این است که مشاوره با افراد متخصص مثل مشاورهایی که در سایت سلام ساختمان به صورت رایگان به شما مشاوره می‌دهند، می‌تواند تأثیر بیشتری در افزایش قیمت خانه شما بعد از بازسازی داشته باشد. بنابراین می‌توانید وارد سایت سلام ساختمان شده و از آن‌ها کمک بگیرید!

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه