مزایای داشتن وب سایت شخصی

انسان موجودی اجتماعی است و همواره نیاز به تعامل با افراد جامعه را دارد. برای داشتن روابط اجتماعی راه‌های زیادی وجود دارد.

می‌توانید در جلسات متعدد فرهنگی شرکت کنید، سرکار بروید، در کلاس‌‌های آموزشی شرکت کنید و غیره، اما با توجه به سبک زندگی مجازی که امروزه در بین افراد جامعه در حال گسترش است شیوه‌های تعامل نیز تغییر کرده. امروزه افراد با استفاده از اینترنت و فضای مجازی کارهای خود را انجام می‌دهند. یکی از روش‌هایی که می‌توان برای تعامل و رفع نیازهای روزمره از آن استفاده کرد طراحی سایت است. سی فایو همواره بهترین خدمات طراحی سایت شخصی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. 

چرا به یک وبسایت شخصی نیاز داریم؟

چرا طراحی سایت شخصی از اهمیت بالایی برخوردار است؟ هرکسی با هر جایگاهی نیاز دارد باید یک وبسایت شخصی برای معرفی خود به جامعه داشته باشد. وبسایت شخصی در دنیای اینترنت مانند کارت ویزیت در دنیای واقعی است. شما با داشتن یک وب سایت شخصی می‌توانید خود را به دیگران معرفی کنید. البته این موضوع با توجه به جایگاه شما متغیر است؛ به عنوان مثال اگر شما یک نویسنده درجه یک هستید که دوست دارید نوشته‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید می‌توانید از وبسایت شخصی خود استفاده کنید. با این کار می‌توانید مخاطبان زیادی پیدا کنید که با شما همراه می‌شوند و این موضوع نیاز شما به تعامل با افراد جامعه را ارضا می‌کند.

انواع وب سایت شخصی

در بالا دلیل نیاز به یک وبسایت شخصی را برای شما شرح دادیم. اگر برای شما سوال پیش آمده که چگونه سایت بسازیم، پیشنهاد می‌کنم که ابتدا با انواع سایت شخصی آشنایی پیدا کنید تا قبل از اقدام به ساخت سایت تصمیم خود در رابطه با موضوع سایت را قطعی کنید. با توجه به اینکه هر شخصی در وبسایت شخصی خود ممکن است موضوع متفاوتی را ارائه دهد در این بخش انواع وب سایت شخصی که شما می‌توانید داشته باشید را به شما معرفی می‌کنیم. 

وبسایت شخصی برای بیوگرافی

شاید شما یک داستان زندگی پر فراز و نشیب دارید که دوست دارید با دیگران به اشتراک بگذارید. برای این کار می‌توانید یک وب سایت شخصی بیوگرافی داشته باشید؛ یعنی خودتان را به صورت کامل توصیف کنید، در رابطه با شغل و تاریخچه خانوادگی صحبت کنید و در نهایت شروع کنید به نوشتن داستان خود. البته باید یک حریم شخصی همواره برای خود حفظ کنید. لازم است که بدانید این سبک سایت به اندازه کافی مخاطبان خود را دارد و برای افراد زیادی از جامعه جذاب است.

وب سایت برای اشتراک گذاری توانایی‌هایتان

همانطور که در بالا اشاره کردیم بعضی مواقع شما استعدادهایی دارید که دوست دارید آن‌ها را برای دیگران به نمایش بگذارید یا دوست دارید دیگران مهارت شما را ببینند و تحسین‌تان کنند. مثال نویسندگی را در بالا برای شما بازگو کردم. علاوه بر آن می‌توانید مهارت موسیقی، ورزشی و هنری خود را به نمایش بگذارید. به این صورت می‌توانید نام خود را با مهارت که دارید در ذهن مخاطبانتان ثبت کنید.

وب سایت شخصی برای درآمد

گاهی شما یک سایت شخصی را فقط جهت سرگرمی و تعامل با افراد ایجاد می‌کنید؛ اما جالب است بدانید که می‌توانید از سایت شخصی خود درآمد کسب کنید. فقط کافیست که از ابتدا محتوای سایت شخصی خود را بهینه کنید و تمام خلاقیت‌تان را برای تولید محتوای سایت شخصی خود خرج کنید. با این کار می‌توانید مخاطبان زیادی را به سایت‌تان جذب کنید و در نهایت با استفاده از همین مخاطب‌ها در سایت‌تان تبلیغات را آغاز کنید و به درآمد برسید. لازم است بدانید که درآمدی که از تبلیغات به دست می‌آید مبلغ قابل توجهی است. فقط باید این نکته را در نظر بگیرید که همه چی به میزان زحمت شما و کیفیت محتوای‌تان بستگی دارد.

ویژگی‌های یک وب سایت شخصی چیست؟

باید بدانید که یک وبسایت شخصی متعلق به یک فرد است؛ یعنی این سایت صرفا برای یک شخص مشخص ساخته شده نه برای یک برند یا یک کسب و کار. هدف وبسایت‌های شخصی معرفی یک شخص است نه معرفی یک کسب و کار و در نهایت در یک وبسایت شخصی محصولی به فروش گذاشته نمی‌شود بلکه اطلاعاتی در رابطه با زندگی و یا توانایی افراد به مخاطب ارائه داده می‌شود. در ادامه قصد داریم که به امکانات وب سایت شخصی اشاره کنیم.

از امکانات وب سایت شخصی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان ثبت نظر کاربران
دسترسی مدیر سایت به تمام بخش‌های سایت
درج لینک‌های مرتبط با مطالب
ثبت کلمات کلیدی مربوطه
طراحی قالب مناسب و حرفه‌ای
آپدیت بودن سایت از نظر عکس و محتوا
قابلیت درج محتوای چندرسانه‌ای

مزایای طراحی سایت شخصی در مقایسه با شبکه‌های اجتماعی

همه ما می‌دانیم که تمامی کاربردهایی که گفته شد را می‌توان با کمک شبکه‌های اجتماعی نیز انجام داد. اینجا سوال پیش می‌آید که با وجود شبکه‌های اجتماعی که استفاده از آن‌ها هزینه کمتری نیز دارد چرا باید برای خود سایت شخصی بسازیم؟ وبسایت‌های شخصی تحت وب هستند و دسترسی به آن‌ها با استفاده از url است؛ اما اگر محتوای بهینه شده‌ای باشد در نتایج گوگل هم نمایان می‌شود. این دقیقا مزیت رقابتی سایت شخصی با شبکه‌های اجتماعی است. اینکه دسترسی آن‌ها از طریق موتورهای جستجو به ویژه گوگل راحت است.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه