مواردی که باید درباره سئو تکنیکال بدانید

درک مبانی سئو تنها آغاز کار می باشد. اگر واقعاً می خواهید رقبا را شکست دهید، باید از اصول اولیه بالاتر بروید.

از هاستینگ و عملکرد سایت گرفته تا نقشه های سایت XML و تگ های متا ربات ها، سئوی فنی تمام اجزای فنی وب سایت شما را پوشش می دهد که بر سئو تأثیر می گذارد. روش‌های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند  تا پیاده‌سازی فنی سئوی خود را تنظیم و بهبود بخشید.

یکی از موضوعات مهم در انجام یک سئو مناسب برای سایت موردنظر، توجه به سئو تکنیکال آن می‌باشد. این مرحله که در عین حال یکی از مراحل سخت سئو است، اشاره به آسان بودن ایندکس صفحات و همچنین اصولی بودن قالب‌های تحت وب دارد. در این مقاله سعی بر این است که بتوانیم اصول و معیارهای یک سئو تکنیکال خوب و همچنین نحوه اجرای آن را مورد بررسی قرار دهیم.

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال یا به اصطلاح Technical SEO، در واقع به مراحلی گفته می‌شود که از طریق آن می‌توان رتبه و رنکینگ سایت موردنظر را در گوگل با بهره‌گیری از اقدامات خاص و فنی انجام داد. به عبارتی دیگر با استفاده از سئو تکنیکال قابلیت بهینه‌سازی کدها، طراحی نقشه‌ی سایت، افزایش سرعت سایت و همچنین جابه‌جایی موتورهای جستجو را به راحتی دارد. باید توجه نمود که این مرحله از سئو، هیچ ارتباطی با محتوا نداشته و تنها باعث تقویت پایه وب‌سایت مربوطه خواهد شد.

دلایل اهمیت ویژه سئو تکنیکال:

همانطور که اشاره گردید بهینه‌سازی وب‌سایت از نظر فنی سئو، یکی از مراحل سئو تکنیکال می‌باشد. حال باید بدانیم که دلایل اهمیت ویژه سئو تکنیکال چیست؟

یکی از دلایل استفاده از سئو تکنیکال، افزایش بازدید مخاطبان و همچنین تاثیرگذاری بالا بر روی تصمیمات آنها خواهد گذاشت. دلیل دیگر افزایش سرعت بازاریابی دیجیتال سایت خواهد شد. از دلایل دیگر می‌توان به بالارفتن رتبه وب‌سایت در گوگل، موثر در قیمت تبدیل و فروش سایت و نیز سبب افزایش رقابت سایت موردنظر با دیگر سایت‌ها، اشاره نمود. لازم به ذکر است که بالارفتن دقت و همچنین افزایش سرمایه برای یک سئو تکنیکال اصولی، کمک شایانی به جهت سوددهی بالای وب سایت شما خواهد داشت.

فاکتورهای افزایش بهبود سئو سایت با استفاده از سئو تکنیکال:

به منظور افزایش بازدهی سایت خود با استفاده از سئو تکنیکال، روش‌های مختلفی وجود دارد که لازم است به تمامی موارد آن توجه گردد. ما قصد داریم در ادامه این مقاله به تعدادی از این روش‌ها اشاره نموده تا شما را با سئو تکنیکال آشنا کنیم.

1- استفاده از استراکچر دیتاها:

گوگل یکی از موتورهای جستجو معروف و کاربردی برای اکثر کاربران به شمار می‌رود. این موتور جستجو با استفاده از یک سری از فاکتورهای مهم که در خود آن گنجانده شده است، کیفیت بالای محتوای درج شده در سایت شما را مورد بررسی قرار می‌دهد. اما باید بدانید که این موتور جستجو، تنها توانایی ارزیابی کلمات کلیدی، تصاویر و دیگر شاخصه‌ها را داشته و از پس تشخیص محتوای موجود در صفحه سایت برنمی‌آید.

یکی از راه‌هایی که قدرت بررسی صفحات محتوا را به گوگل می‌دهد، استفاده از استراکچر دیتاها (structured data‌) است. استراکچرها با بهره‌گیری از تعدادی کد، باعث افزایش ارزش و اعتبار وب‌سایت خواهد شد. یکی دیگر از امتیازات بهره‌گیری از استراکچر دیتاها، دیده شدن ستاره‌ها، قیمت و... در گوگل و در قسمت serp است. البته باید توجه داشت که این عمل بایستی توسط یک سئوکار حرفه‌ای صورت پذیرد.

2- رفع مشکل بروز خطای 404:

به طور کلی خطای 404 به خطاهایی اطلاق می‌شود که صفحات بارگذاری شده در سایت موردنظر، حذف شده و یا دچار تغییر آدرس شده باشند. این عملکرد سبب کاهش توانایی سئو تکنیکال در سایت شما خواهد شد. پیشنهاد می‌شود که به منظور رفع این مشکل از ریدایرکت 301 استفاده نمایید. استفاده از این روش باعث هدایت کاربران و ربات‌های وارد شده به این صفحات، به صفحات دیگر که غالبا صفحه اصلی و ابتدایی سایت است، خواهد شد.

3- استفاده از robot.txt:

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌خواهیم در اینجا به آن اشاره نماییم، استفاده از فایل متنی robot.txt است که محل قرارگیری آن، هاست سایت شماست. این ربات قابلیت دستور دادن به موتورهای جستجو و در راس آن گوگل را جهت ایندکس نمودن صفحات سایت را دارد. برای فعال سازی این روش کافیست در مرورگر قابل استفاده خود بعد از نام وب سایت خود و بعد از گذاشتن یک اسلش، عبارت robots.txt را تایپ نمایید.

4- ایجاد یک URL مناسب برای صفحه سایت خود:

یکی دیگر از مهم‌ترین مراحل یک سئو تکنیکال اصولی و هدفمند، استفاده از یک URL مناسب برای صفحه وب‌سایتتان است. باید توجه داشته که در ابتدای امر و پس از انجام محتوای خود، صفحه وردپرس یه URL ابتدایی برای شما تعریف نموده که شما بایستی به جهت جلوگیری از بروز مشکل از URL مناسبی استفاده نمایید. توصیه می‌شود که در URL از حروف کوچک و کلیدی استفاده شود. همچنین به جهت جدانمودن کلمات از یکدیگر بهره‌وری از عبارت «-» بسیار ضروری است.

5- ممانعت از ایجاد صفحات تکراری:

یکی از مشکلات متعددی که سایت با آن دست و پنجه نرم می‌کند، ایجاد صفحات تکراری یا duplicate content است. این صفحات از دید مرورگر گوگل دور نمانده و یا ارزش سئو سایت را کم می‌کند و یا آن صفحه را حذف می‌نماید. حال برای رفع این مشکل بایستی از تگ کنونیکال استفاده نمود. از مهم‌ترین مزایای بهره‌برداری از این تگ، معرفی نمودن صفحه اصلی به گوگل بوده تا همه آن صفحات را ایندکس ننماید.

6- افزایش سرعت و بازدهی سایت:

یکی دیگر از عمده‌ترین عوامل به منظور بازدید سایت و همچنین سئو تکنیکال اصولی، افزایش سرعت سایت می‌باشد. به عبارت دیگر زمانی گوگل صفحه سایتتان را به نتیجه اول خود تبدیل می‌نماید که بتوانید سرعت آن را افزایش دهید. بهترین زمان برای باز شدن صفحه سایت، 2 تا 7 است که در صورت ازدیاد این زمان کاربران خسته شده و صفحه را ترک می‌نمایند. طبق آماری در سال 2016، 53% کاربرانی که با موبایل از طریق مرورگر گوگل به صفحات مراجعه می‌کنند، در صورت طول کشیدن زمان بارگذاری صفحه به بیش از 3 ثانیه، آن صفحه را ترک می‌نمایند.

7- فعالسازی سایت‌مپ:

سایت‌مپ‌ها به طور کلی فایلی با فرمت xml هستند که سبب افزایش یافتن سرعت ایندکس و کمک به سئو تکنیکال سایت خواهد شد. یا استفاده از سایت‌مپ‌ها می‌توانید لینک تمامی صفحات سایت خود را در آن قرار داده تا گوگل به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشد. شما بایستی به منظور دستیابی به آن، یکی از افزونه‌های یوآست سئو و یا رنک مث سئو را بر روی سایت نصب نمایید. این دو افزونه کمک شایانی به ساختن، بارگذاری و همچنین بروزرسانی سایت می‌نماید.

"سئو تکنیکال یا سئو فنی" یکی از قوانین است که ظاهری غلط انداز دارد و همه‌ی کسانی که به این جهان ناشناخته پناه می‌آورند، می‌پندارند که این قانون مختص به دنیای دیگری مثلِ برنامه نویسی است و بهتر است آن را یاد نگرفت.

از این تریبون اعلام می‌کنیم اگر به دنیای سئو وارد شده‌اید و سئو تکنیکال یا فنی را یاد نگرفته‌اید، لطفاً تا جریمه نشده‌اید برگردید و سئو تکنیکال یا فنی را یاد بگیرید.

 

سخن پایانی درباره سئو تکنیکال:

ما در این مقاله 7 مورد از روش‌های افزایش بازدهی سایت خود با استفاده از سئو تکنیکال را مورد بررسی و کنکاش قرار دادیم. باید توجه نمایید که با توجه به بروزرسانی آنی دستورالعمل‌های مرورگر گوگل، یکی از روش‌های افزایش علم در زمینه سئو، مطالعه جامع و گسترده در این زمینه است.

خدمات سئو ما چه کمکی به شما می کند؟

با مشاوره و استراتژی سئو ، ترافیک ارگانیک به وب سایت خود را افزایش دهید. خدمات بهینه سازی موتورهای جستجوی ما می تواند شما را از ابتدا تا انتها راهنمایی کند. ما با شما کمک می کنیم تا رقبای خود را بشناسید و به شما نشان می دهیم که کدام کلیدواژه ها برای دستیابی به موفقیت مهمتر هستند.

جهت اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت از سایت سئو تهران (seotehran.com) بازدید کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه