۷۰ سمن در خراسان‌جنوبی فعالیت دارند/ دعوت از جوانان استان برای تشکیل سازمان مردم نهاد

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی از فعالیت ۷۰ سمن در استان خبر داد و گفت: تا پایان برنامه ششم به ازای هر پنج هزار نفر از جمعیت جوان باید یک تشکل مردم نهاد جوانان ایجاد شود.

 «مهدی قناد» معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در بیرجند، اظهار داشت: از جمعیت ۷۶۸ هزار ۸۹۸ نفر سرشماری سال ۹۵ در خراسان‌جنوبی تعداد ۲۳۶ هزار و ۴۹۹ نفر جوان ۱۸ تا ۳۵ سال هستند.

وی افزود: براساس سیاست‌های تدوین شده وزارت ورزش و جوانان تا پایان برنامه ششم به ازای هر ۵ هزار نفر از جمعیت جوان می‌بایست یک تشکل مردم نهاد جوانان ایجاد شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: تعداد ۷۰ سمن در موضوعات اعتقادی مذهبی، علمی پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی در استان فعالیت دارند.

قناد گفت: از این تعداد ۳۴ سمن در شهرستان بیرجند، سه سمن در شهرستان خوسف، دو سمن در شهرستان زیرکوه، چهار سمن شهرستان سرایان، پنج سمن شهرستان قاین، سه سمن در شهرستان فردوس، پنج سمن شهرستان طبس، سه سمن شهرستان درمیان، چهار سمن نهبندان و هفت سمن در شهرستان سربیشه مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همه جوانان علاقمند به فعالیت‌های جمعی و اجتماعی می‌توانند ضمن تشکیل سازمان مردم نهاد جوانان، برای حل مشکلات و مسائل پیرامونی خود تلاش کنند.

 معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی گفت: علاقمندان به تشکیل سازمان‌های مردم نهاد جهت دریافت اعتبارنامه فعالیت از وزارت ورزش و جوانان لازم بوده در آغاز گروه‌های پنج تا ۹ نفری را به عنوان هیأت مؤسس انتخاب و سپس یک نفر به عنوان نماینده سمن عهده‌دار ثبت اطلاعات افراد در سامانه saman.msy.gov.ir شده و کد رهگیری دریافت کند. 

قناد افزود: همچنین هر مرحله‌ای که در سامانه پشت سر می‌گذارند برای طی مراحل بعدی راهنمایی لازم (در سامانه) به آنها ارائه می‌شود.

وی تأکید کرد: چنانچه متقاضیان تأسیس سمن‌ها پیگیری لازم و مداومت در کار را داشته باشند، حداکثر طی مدت دو ماه اعتبارنامه فعالیت اجتماعی برای آنان صادر خواهد شد و جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناس مشارکت اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه اداره کل ورزش و جوانان در ارتباط باشند.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه