با کیلید بهترین فایل‌های خرید و اجاره آپارتمان را مشاهده کنید

باتوجه‌به شرایط نامساعدی که در سالهای اخیر در زمینه خرید و اجاره مسکن در کلان‌شهر تهران به چشم می‌خورد بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران فعال در حوزه مسکن بر این باورند که در طی ماههای اخیر که سرعت رشد نرخ اجاره مسکن در تهران 52 درصد افزایش را داشته است تورم در این بازار طی پاییز و زمستان منفی خواهد بود و به همین دلیل بازار اجاره مسکن آرام می‌گیرد.

این در حالی است که بر پایه گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آذرماه سال 1400 که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت املاک و مستغلات کشور است متوسط قیمت خریدوفروش یک مترمربع واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 9/325 میلیون ریال بوده که این میزان نسبت به ماه گذشته 8/1 درصد افزایش را داشته است این در حالی است که این رقم در مقایسه با آذرماه سال گذشته نیز رشد 1/21 درصدی را شاهد بوده که در مقایسه با رشد نقطه‌به‌نقطه آذرماه سال گذشته که معادل 9/98 ثبت شده است به‌مراتب کمتر بوده که این مسئله بیانگر کند شدن رشد قیمت مسکن در سال جاری است.

اما علی‌رغم نظر پیش‌بینی شماری از کارشناسان و صاحب‌نظران در خصوص کند شدن رشد قیمت اجاره‌بهای مسکن در پاییز نیز بر پایه آمارها و داده‌های بانک مرکزی در آذرماه سال جاری شاخص کرایه مسکن استیجاری در کلان‌شهر تهران و در کل مناطق شهری نیز نسبت به آذرماه سال گذشته رشدی 2/51 و 2/54 درصدی را داشته است که متأسفانه باتوجه‌به این آمارها پیش‌بینی فعالان این حوزه نیز نادرست از آب درآمد.

حال باتوجه‌به این شرایط هنوز هم بسیاری از شهروندان به دلیل فرارسیدن موعد تحویل مسکن خود به مالکان در صدد هستند تا ملکی را متناسب با بودجه و سلیقه خود و خانواده بیابند که البته باتوجه‌به افزایش چشمگیر میزان اجاره‌بها این امر به معضلی جدی تبدیل شده است به شکلی که بسیاری از ساکنان تهرانی مجبور به سکونت در مناطق حاشیه‌ای کلان‌شهر تهران و حتی محله‌هایی با امکانات نامطلوب شده‌اند.

بر پایه آمارها و داده‌های بانک مرکزی بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی معامله شده در مناطق 22 گانه شهر تهران مربوط به منطقه 1 شهرداری تهران و به میزان 690815 هزار ریال و سپس مناطق 3، 2 ، 6 و 5 با متوسط قیمت 398238 هزار ریال بوده است.

در همین راستا امروز به بررسی وضعیت خرید و اجاره آپارتمان در سه محله گران‌قیمت تهران می‌پردازیم تا متقاضیان سکونت در این محله‌ها با اطلاعاتی جامع و کامل به انتخاب محله مناسب خود بپردازند.

یکی از محله‌هایی که در رتبه پنجم برخورداری از بالاترین متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی معامله شده در مناطق 22 گانه کلان‌شهر تهران قرار دارد منطقه 5 شهرداری است که در آذرماه سال جاری 1400 فقره معامله در آن صورت‌گرفته است این منطقه نیز که یکی مناطق مطلوب و پر طرف‌دار تهران محسوب می‌شود این روزها به یکی از مناطق جذاب به‌خصوص در بین قشر جوان و خانه اولی‌ها مبدل شده است.

یکی از محله‌هایی که این روزها موردتوجه بسیاری از شهروندان در منطقه 5 شهرداری تهران است محله محبوب و اصیل پونک است که در جرگه گران‌قیمت‌ترین محله‌های تهران به شمار می‌رود.

بر پایه آگهی‌های ثبت شده در سامانه هوشمند و تخصصی کیلید قیمت تخمینی یک مترمربع واحد مسکونی در این محله 43 میلیون و  96 هزار تومان است و متقاضیان برای خرید یک واحد مسکونی متوسط باید از بودجه معادل 48 میلیارد و 45 میلیون تومان برخوردار باشند این در حالی است که قیمت رهن کامل یک مترمربع واحد مسکونی نیز 5 میلیون و 48 هزار تومان و متقاضیان اجاره آپارتمان در پونک نیز برای رهن کامل یک واحد مسکونی باید هزینه‌ای بالغ بر 465 میلیون و 42 هزار تومان را در نظر بگیرند به همین دلیل به‌صراحت می‌توان گفت که قیمت خرید و اجاره آپارتمان در پونک در مقایسه با بسیاری از محله‌های مناطق 22 گانه کلان‌شهر تهران بالاست.

اگر نگاهی به محله پرطرف‌دار پونک داشته باشید به این امر پی خواهید برد که هرآنچه که برای یک زندگی بی‌دغدغه نیاز است در این محله جذاب فراهم شده و علاقه‌مندان به خرید و اجاره آپارتمان در پونک با سکونت در این محله تجربه زندگی در محله‌ای با امکانات رفاهی بالا را خواهند داشت.

 علاقه‌مندان به خرید و اجاره آپارتمان در پونک برای خریدهای روزانه خود کافی است که مرکز خرید بزرگ بوستان و تیراژه زده و هرآنچه که موردنیاز خود و خانواده است را از این مراکز خرید تهیه کنند زیرا این مراکز علاوه بر فروشگاه‌های متنوع با محصولات متعدد از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز برخوردارند که امکان هر نوع خریدی از این فروشگاه‌ها فراهم شده است.

اما آنچه که می‌تواند نقطه‌ضعف محله پونک به شمار رود فقدان بیمارستان و مراکز تخصصی درمانی در آن است که این امر باعث شده تا علاقه‌مندان به خرید و اجاره آپارتمان در پونک در صورت نیاز به خدمات تخصصی بیمارستانی مجبور به مراجعه به کلینیک پیامبر و همچنین درمانگاه بهراد در محله‌های هم‌جوار شوند.

اما یکی از مواردی که محله پونک را به منطقه‌ای محبوب در بین قشر جوان تبدیل کرده است امکانات تفریحی و رفاهی مطلوب این محله است زیرا نزدیکی این محله به فرحزاد، بوستان معروف نهج‌البلاغه و حتی فضای تفریحی موجود در مجتمع تیراژه بستری را ایجاد کرده که خانواده‌های علاقه‌مند به خرید و اجاره آپارتمان در پونک در کنار دوستان و خانواده اوقات جذاب و هیجان‌انگیزی را در این مراکز سپری کنند.

اگر علاقه‌مند به خرید و اجاره آپارتمان در پونک هستید بهتر است که در خیابان‌های سردار جنگل، بلوار عدل، میرزا بابایی، بلوار کمالی و هیمالیا به جستجوی واحد مسکونی موردنظر خود بپردازید که البته برای سکونت در ابن خیابان‌ها باید بودجه به‌مراتب بالاتری را در نظر بگیرد.

اما یکی دیگر از محله‌هایی که امروز به بررسی وضعیت اجاره و خرید آپارتمان در آن می‌پردازیم محله لوکس و اعیان‌نشین فرمانیه در منطقه 1 شهرداری تهران است که به دلیل قرارگرفتن در گران‌قیمت‌ترین منطقه کلان‌شهر تهران به یکی از محله‌های اعیان‌نشین شهرت دارد.

همان‌طور که گفته شد محله فرمانیه یکی از محله‌های گران‌قیمت تهران است که امکان اجاره و خرید آپارتمان در فرمانیه باتوجه‌به قیمت بالای واحدهای مسکونی برای هر شهروندی در این محله وجود ندارد زیرا بر پایه آگهی‌های ثبت شده در سامانه هوشمند و تخصصی کیلید قیمت تخمینی یک مترمربع واحد مسکونی در این محله 75 میلیون و 15 هزار تومان است که علاقه‌مندان به خرید آپارتمان در فرمانیه برای خرید یک واحد مسکونی متوسط در این محله باید از بودجه‌ای بالغ بر 12 میلیارد و 67 میلیون تومان برخوردار باشند.

این در حالی است که علاقه‌مندان به اجاره نیز همچون متقاضیان خرید آپارتمان در فرمانیه باید از سطح درآمدی بالایی برخوردار باشند زیرا وضعیت بازار اجاره‌بها نیز در این محله بسیار خاص است به‌نحوی‌که بر پایه آگهی‌های ثبت شده در سامانه هوشمند و تخصصی کیلید قیمت رهن کامل یک مترمربع واحد مسکونی در این محله 9 میلیون و 43 هزار تومان است که برای رهن کامل یک واحد مسکونی متوسط در این محله بودجه‌ای بالغ بر 1 میلیارد و 319 میلیون تومان بودجه لازم است.

اما اگر گشت و گذاری در محله فرمانیه یا شهید لواسانی داشته باشید به طور حتم طبیعت زیبا و منحصربه‌فرد این محله و استشمام آب‌وهوای فرح‌بخش حس و حالی زیبا را در شما خلق خواهد کرد زیرا قرارگرفتن این محله در محدوده شمیرانات بستری را ایجاد کرده که بسیاری از شهروندان که تمایل به سکونت در محله‌های خوش‌آب‌وهوا را دارند اقدام به اجاره و خرید آپارتمان در فرمانیه کنند.

نکته‌ای که قبل از هر چیز متقاضیان اجاره و خرید آپارتمان در فرمانیه باید به آن توجه کنند هزینه بالای زندگی در این محله است به شکلی که وجود مراکز مشهور و صاحب نامی چون روشا، کوهستان و آرتمیس با برخورداری از فروشگاه‌های لوکس و صاحب برند زمینه‌های یک خرید لوکس را برای ساکنان و متقاضیان خریدهای لاکچری فراهم کرده است.

اما باتوجه‌به قیمت بالای اجاره و خرید آپارتمان در فرمانیه و همچنین هزینه‌های جاری بالا جهت سکونت در این محله امکانات بسیار مناسبی نیز در این محدوده ایجاد شده که بسترهای یک زندگی بی‌دغدغه را برای ساکنان فراهم کرده است.

در این محله بیمارستان فرمانیه، مرکز جراحی کیان فرمانیه، کلینیک زیبایی فرمانیه و چندین ساختمان پزشکان ایجاد شده که وجود این مراکز درمانی ساکنان و متقاضیان اجاره و خرید آپارتمان در فرمانیه را به محله‌های هم‌جوار بی‌نیاز کرده است.

این در حالی است که علاقه‌مندان به ورزش نیز در این محله حسی مطلوب را خواهند داشت زیرا با اجاره و خرید آپارتمان در فرمانیه امکان استفاده از مجموعه ورزشی چیذر، آکادمی والیبال شمیران، مجموعه ورزشی بانوان نهایت، مجموعه ورزشی فدک، باشگاه اسکواش دیباجی، مجموعه ورزشی فرمانیه، مرکز تندرستی و ورزشی نارنجستان و همچنین استخر الغدیر را خواهند داشت.

اگر شما هم علاقه‌مند به اجاره و خرید آپارتمان در فرمانیه هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر چیز سری به خیابان‌های عمار، اندرزگو، سعیدی، لواسانی و همچنین عسگریان بزنید و در ازای پرداخت هزینه‌ای به‌مراتب بالاتر ملک موردنظر خود را در این خیابان‌ها جستجو کنید زیرا قیمت اجاره و خرید آپارتمان در فرمانیه و به‌خصوص در این خیابان‌ها بالاتر از نقاط دیگر این محله است.

و اما آخرین محله‌ای که امروز به بررسی وضعیت اجاره و خرید آپارتمان در آن می‌پردازیم نیز یکی از محله‌های مشهور منطقه 1 شهرداری است که به لحاظ قیمتی یکی از گران‌ترین محلات تهران به شمار می‌رود.

محله زیبای زعفرانیه که در محدوده شمیرانات و در کوهپایه‌های رشته‌کوه البرز واقع شده به دلیل تلفیقی که در شهرسازی مدرن و سنتی دارد و همچنین آب‌وهوای مطبوع یکی از گران‌قیمت‌ترین محله‌های شمال تهران است که بسیاری از علاقه‌مندان به زندگی مرفه در ازای پرداخت هزینه‌های بالا اقدام به سکونت در این محله می‌کنند.

قیمت خرید آپارتمان در زعفرانیه به‌گونه‌ای است که بر اساس آگهی‌های ثبت شده در سامانه هوشمند و تخصصی کیلید قیمت تخمینی یک مترمربع واحد مسکونی در این محله 91 میلیون و 69 هزار تومان است و افرادی علاقه‌مند به خرید آپارتمان در زعفرانیه برای خرید یک واحد مسکونی متوسط باید هزینه‌ای معادل 18 میلیارد و 813 میلیون تومان بودجه را در نظر داشته باشند.

اما علاوه بر قیمت بالای خرید آپارتمان در زعفرانیه قیمت اجاره آپارتمان در این محله نیز به‌شدت بالاست به شکلی که قیمت رهن کامل یک مترمربع واحد مسکونی در این محله 13 میلیون و 18 هزار تومان است که برای رهن کامل یک واحد مسکونی متوسط در این محله بودجه‌ای معادل 2 میلیارد و 578 میلیون تومان بودجه لازم است که پرداخت این هزینه برای هر فردی مقدور نیست.

یکی از ویژگی‌هایی که محله زعفرانیه را به منطقه‌ای گران‌قیمت تبدیل کرده است وجود سفارتخانه‌های متعدد در این محله است که از جمله آنها می‌توان به سفارت برزیل، یمن، ویتنام، آفریقای جنوبی، غنا، ژاپن، سوریه، بلاروس و غنا اشاره کرد که ایجاد این سفارتخانه‌ها باعث شده که بسیاری از شاغلان این سفارتخانه‌ها در قبال پرداخت دلار و یورو اقدام به اجاره و خرید آپارتمان در زعفرانیه کنند.

در این محله برای یک زندگی مرفه و بی‌دغدغه بهترین امکانات وجود دارد. وجود مراکز تجاری و خرید مطرحی چون مرکز خریدبامیک، پلازا و پالادیوم در کنار بوستان‌هایی چون ریحان، ولنجک، تندرستی، ارغوان و زعفرانیه این امکان را فراهم کرده که ساکنان و متقاضیان اجاره و خرید آپارتمان در زعفرانیه یک زندگی لوکس و مملو از آرامش را داشته باشند.

اما آنچه که باعث اهمیت بیشتر محله زعفرانیه شده وجود کاخ‌موزه سعدآباد، عمارت تماشاگه زمان، رصدخانه زعفرانیه، فرهنگستان هنر و فرمانداری شهرستان شمیرانات است که این مسئله باعث شده تا ساکنان و علاقه‌مندان به اجاره و خرید آپارتمان در زعفرانیه در یک محله مهم و ارزشمند روزگار خود را سپری کنند.

برای افرادی که تمایل به اجاره و خرید آپارتمان در زعفرانیه را دارند پیشنهاد می‌شود که به جستجوی واحد مسکونی موردنظر خود در خیابان‌های مشهور این محله همچون مقدس اردبیلی، الف، آصف، پسیان، و کیهان بپردازند و زندگی در گران‌قیمت‌ترین خیابان‌های تهران را تجربه کنند.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه