| داروی بیماران «آکندروپلازی» در فهرست دارویی ایران نیست/ بررسی درخواست واردات دارو

پس از بیان مطالبه جامعه کوتاه قامتان برای واردات دارو، وزارت بهداشت در جوابیه ای به آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد نوشت: داروی مبتلایان به آکندروپلازی در فهرست رسمی دارویی ایران موجود نبوده و واردات آن مستلزم بررسی و تائید مراجع علمی پزشکی برای ورود به فهرست مذکور است.

به گزارش خبرنگار گروه سلامت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد،کوتاه قامتان گروهی از بیماران خاص در کشور هستند که همواره از نبود امکانات دارویی در کشور رنج می‌برند، این جامعه اخیرا پویشی ۲۴۰۰ امضایی در سامانه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد ایجاد کردند و طی آن خواستار واردات داروی سندرم آکندروپلازی شدند.

پس از ایجاد این کمپین خبرنگاران ما گزارش‌هایی را درباره مشکلات کوتاه قامتان تهیه و تدوین کردند، یکی از آن گزارش‌ها درخواست کوتاه قامتان از وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی است که در آن مبتلایان به سندرم آکندروپلازی بر ضرورت دارویی برای درمان کوتاهی قد و مشکلات پیش روی تأکید کردند.

خبرنگار ما در ادامه پیگیری‌های مشکلات کوتاه قامتان، گزارشی از به سرپرستی گرفتن یکی از کوتاه قامتان در تهران را روایت کرد، در این گزارش خبرنگار ما به برخی مشکلات کوتاه قامتان مانند هزینه بالای دارو، نگاه جامعه به این گروه و برخی مشکلات جسمی آن نیز، نیم نگاهی کرده است.

اما وزارت بهداشت و درمان به دنبال پیگیری‌های آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد برای تهیه داروی خارجی آکندروپلازی‌ها، به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد واکنش نشان داد و برهمین اساس جوابیه ای را صار کرده است.

متن این جوابیه به شرح ذیل است:

روابط عمومی وزارت بهداشت در این جوابیه نوشت: «داروی مبتلایان به آکندروپلازی در فهرست رسمی دارویی ایران موجود نبوده و واردات آن مستلزم بررسی و تائید مراجع علمی پزشکی برای ورود به فهرست مذکور است. باتوجه به موارد فوق الذکر این درخواست در دستور کار کارگروه بررسی و تدوین فهرست رسمی داروهای ایران طرح و در حال بررسی طبق ضوابط و مقررات جاری است.»

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه