تئاتری‌های خیابان فجر

یکی از اعضای هیئت انتخاب بخش خیابانی چهلمین جشنواره تئاتر فجر از وضعیت آثار این جشنواره سخن گفت.

میلاد مولوی عضو هیئت انتخاب آثار بخش خیابانی چهلمین جشنواره تئاتر فجر در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، درباره کیفیت و ویژگی نمایش‌های این بخش گفت: متأسفانه این دوره از جشنواره به نسبت دوره‌های قبل، شاهد آثار ضعیف‌تری بودیم که بخشی از آن به دلیل شرایط کرونایی است که باعث شده بود هنرمندان نتوانند جای تمرین درستی دسترسی داشته باشند و دچار دغدغه‌های سلامتی باشند و بعضی از دوستان هنرمند کار‌هایی تکراری ارائه کرده بودند؛ اما در این میان آثاری را هم دیدیم که دست مریزاد داشت و مشخص بود کار زیادی روی آن‌ها شده است.

مولوی با تأکید بر اینکه از برخی هنرمندان سرشناس و به‌نام خیابانی، انتظار بیشتری می‌رفت، اظهار کرد: در این دوره از جشنواره، کار‌هایی را از برخی هنرمندان مطرح و باسابقه دیدیم که در حد و اندازه خود آن هنرمندان نبود؛ اما چون باید به همان یک اثر امتیاز می‌دادیم طبیعتاً نباید سابقه درخشان آن هنرمند را لحاظ می‌کردیم. ولی متأسفانه آن اثر در خور جشنواره فجر و سابقه و شخصیت هنری این هنرمندان نبود.

این کارگردان تئاتر با اشاره به پیش‌بینی خود از کیفیت برگزاری چهلمین جشنواره تئاتر فجر، خاطرنشان کرد: پارسال درگیرودار برپایی آنلاین یا حضوری جشنواره بودیم و طبیعتاً با نواقصی روبه‌رو شدیم؛ اما امسال چون تجربه پارسال را داریم، با زحماتی که دوستان دبیرخانه کشیده‌اند، نواقص سال گذشته رفع شده و حتماً و قطعاً نسبت به سال گذشته رویدادی باکیفیت‌تر خواهیم داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه «امید من برای بچه‌های تئاتر خیابانی این است که روزی در ایران نباشد که بدون تئاتر خیابانی بگذرد» گفت:‌امیدوارم مدام بچه‌ها تمرین و اجرا داشته باشند و مدام درگیر کار تئاتر خیابانی باشند و کمتر پیش بیاید که کسی بیکار مانده باشد. ‌امیدوارم این اتفاق بیفتد و اجرا‌های عمومی به خوبی ادامه پیدا کند.

عضو هیئت انتخاب آثار بخش خیابانی چهلمین جشنواره تئاتر فجر بیان کرد: توصیه من به هنرمندان جوان تئاتر خیابانی این است، مطالعه، مطالعه و مطالعه. اینکه هم کار‌های هم‌دیگر و آثار خارجی را ببینند و هم در شاخه کاری و گونه تئاتری خودشان مطالعه کنند. در این صورت قطعاً کار‌هایشان بهتر خواهد شد و آثارشان بی‌چون و چرا تمام جایزه‌ها را درو می‌کند و در عرصه‌های بین‌المللی هم می‌تواند بدرخشد و دیده شود.

انتهای پیام/ 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه