پیدا شدن امیکرون در خراسان‌جنوبی/ شناسایی 7 بیمار مبتلا به امیکرون در استان

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی از پیدا شدن امیکرون در استان خبر داد و گفت: از مجموع 77 آزمایش امیکرون که در طی 24 ساعت گذشته در استان انجام شده متأسفانه هفت مبتلای جدید شناسایی شده است.

«غلامرضا شریف‌زاده» دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: در طی ۲۴ ساعت گذشته از مجموع ۴۴۲ آزمایش تشخیص بیماری کرونا شامل تست سریع و ملوکولی انجام شده در استان ۸۴ مورد جدید ابتلا به این بیماری در استان شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه شهرستان فردوس با شناسایی ۳۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در صدر جدول ابتلای استان به این بیماری برای سومین روز متوالی است، تصریح کرد: همچنین از مجموع بیماران شناسایی شده طی ۲۴ ساعت گذشته در استان ۲۴ مورد در بیرجند، دو مورد در بشرویه، یک مورد در خوسف، پنج مورد در درمیان، سه مورد در سرایان، ۱۴ مورد در طبس و دو مورد در قاین بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در حال حاضر ۶۵ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که از این تعداد ۲۰ بیمار کرونا مثبت و پنج مورد از این بیماران کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و حال یک نفر نیز نامساعد گزارش شده است.

شریف‌زاده از پیدا شدن امیکرون در استان خبر داد و گفت: از مجموع ۷۷ آزمایش امیکرون که در طی ۲۴ ساعت گذشته در استان انجام شده متأسفانه هفت مبتلا جدید شناسایی که از این تعداد شش مورد مربوط به بیرجند و یک مورد مربوط به فردوس بوده است.

وی با اشاره به سرعت انتقال این ویروس افزود: برای مقابله با شیوع این ویروس باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از زدن ماسک به ویژه در مکان‌های شلوغ و عمومی غافل نشویم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین یکی از راه‌های مقابله با این بیماری واکسیناسیون افراد جامعه بوده بنابراین افرادی که تاکنون نسبت به این مهم اقدام نکرده و یا دز سوم واکسن خود را تزریق ننموده‌اند باید در اسرع وقت نسبت به واکسیناسیون خود اقدام تا گرفتار این بیمار نشوند و یا به صورت حاد برای آنها ایجاد مشکل نکند.

شریف‌زاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه در طی ۲۴ ساعت گذشته مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا در استان نداشته‌ایم بنابراین مجموع فوتی‌های استان بر اثر این بیمار از ابتدای همه‌گیری آن تاکنون در عدد یک‌هزار و ۲۷۸ نفر ثابت باقی ماند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه