رئیس بنیاد مسکن: آغاز پرداخت تسهیلات 200 میلیونی مسکن روستایی از هفته آینده

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تسهیلات ٢٠٠ میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصدی و بازپرداخت ٢٠ ساله از هفته آینده در بانک‌های کشور آغاز می‌‎شود و اقساط ماهانه آنها حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از خرم‌آباد، اکبر نیکزاد غروب چهارشنبه در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس وعده رئیس جمهور مبنی بر ساخت سالانه یک میلیون مسکن در سطح کشور، از این تعداد بایستی ٨٠٠ هزار واحد مسکونی در شهرها و ٢٠٠ هزار واحد دیگر در مناطق روستایی احداث شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ١۵٨ هزار و ۶٩٩ واحد مسکونی در روستاها و ۵۴ هزار و ٣٣٨ واحد در شهرهای کشور در حال احداث است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس تقسیم کار ساخت ٢٠٠ هزار واحد مسکونی در روستاها، کار ساخت ٢٠٠ هزار واحد دیگر نیز در شهرها انجام شود، به این معنا که از یک میلیون مسکن وعده داده شده سالانه در کشور ساخت ۴٠٠ هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن نهاده شده است.

نیکزاد تاکید کرد: این در حالی است که هم اکنون بالغ بر ١۵۴ هزار واحد در مناطق روستایی و بیش از ۵۴ هزار واحد نیز در شهرها در حال ساخت است که مجموع آن‌ها عدد بالغ بر ٢١٢ هزار و ٣٧ واحد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در دو ماه باقی‌مانده تا پایان امسال می کوشیم عملیات اجرایی مانده ۴٠٠ هزار واحد را آغاز کنیم و تا پایان سال ١۴٠٠ همه ۴۰۰ هزار واحدی که بر عهده بنیاد مسکن نهاده شده را عملیاتی و اجرایی کنیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقدامات انجام شده در حوه بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای روستایی، تصریح کرد: در حوزه بازسازی بنیاد در ١٠ نقطه از کشور ستادهای بازسازی را فعال کرده که از این تعداد ۶ نقطه در مناطق زلزله‌زده و ۴ نقطه دیگر در مناطق سیل‌زده در حال فعالیت هستند.

نیکزاد خاطرنشان کرد: در همه ١٠ نقطه تعیین شده بنیاد مسکن با همه امکانات شامل ماشین‌آلات، نیروی انسانی و شرکت‌های زیرمجموعه در تلاش است که این واحدها با استفاده از تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت بازسازی شوند.

وی گفت: در حوزه مسکن روستایی نیز بر اساس مصوبه‌ای که به تائید رئیس جمهور و شورای عالی مسکن رسیده و ابلاغ شده است، تسهیلات مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد به ٢٠٠ میلیون تومان با ضمانت سفته زنجیره‌ای سه نفره و بازپرداخت ٢٠ ساله افزایش یافت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: به این ترتیب واحدهای مسکونی که در سراسر کشور از این تسهیلات استفاده می‌کنند اقساط ماهانه آنها حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد شد، این مصوبه قریب به دو هفته است که روی میز بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفته است.

نیکزاد بیان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با رئیس بانک مرکزی و معاون رئیس جمهور و رئیس برنامه و بودجه کشور انجام شده، بر اساس وعده داده شده از ابتدای هفته آینده پرداخت تسهیلات ٢٠٠ میلیون تومانی مسکن روستایی ارزان قیمت ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت برای ساخت واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده ٢٠٠ میلیون تسهیلات و جمعا ٧٠ میلیون تومان کمک بلاعوض در سه بخش ساخت، معیشتی و اسکان موقت پرداخت می‎شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: همچنین دولت برای تعمیر واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده علاوه بر اعطای تسهیلات ٣٠ میلیونی، ۴٠ میلیون تومان کمک بلاعوض و معیشتی را در نظر گرفته است.

نیکزاد گفت: اگرچه تامین منابع مالی از محل اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی برای تخصیص این حجم از منابع مالی برای ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده با فاصله زمانی انجام می‌‎شود، اما بنیاد مسکن هیچ‌گاه خدمات‌دهی به آسیب‌دیدگان را منوط به تامین اعتبار نکرده و کار ساخت و تعمیر مسکن مردم در این مناطق را آغاز کرده است.

انتهای پیام/ ق

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه