گلایه از عدم هزینه‌کرد بودجه‌های تخصیص یافته به برخی دستگاه‌های سیستان و بلوچستان

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: هزینه نادرست و یا عدم هزینه کرد اعتبارات در اختیار، با وجود بودجه‌های فراوان به چشم می‌خورد که چنین چیزی بسیار مخرب است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی ضمن حضور در اداره کل دیوان محاسبات استان از بخش‌های مختلف این مجموعه دیدن نمود و سپس در جمع کارکنان نکاتی را عنوان نموده و اظهار داشت: ایفای نقش دیوان محاسبات در صیانت از بیت المال، جهت‌دهی و کنترل فعالیت‌ها مهم است در عین حال همکاری سایر دستگاه‌ها در سطح استان و مرکز کشور ضروری است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان با اشاره به این که آسیب‌های موجود در استان، کار را سخت و حساس‌تر می‌کند، بیان کرد: بر اساس گزارش‌ها متاسفانه در سیستان‌وبلوچستان گاهی ضعف مدیریت‌ها، هزینه نادرست و یا عدم هزینه کرد اعتبارات در اختیار، با وجود بودجه‌های فراوان به چشم می‌خورد که چنین چیزی بسیار مخرب است و اگر تاکنون به درستی مدیریت می‌شد اوضاع کنونی این چنین نبود.

آیت‌الله محامی ادامه داد: کمبود نیروی انسانی با توجه به تعدد دستگاه‌ها و گستردگی استان از دیگر سختی‌های کار دیوان محاسبات است اما باید مراقبت شود که این کمبود نیرو دقت در انجام کار را تحت تاثیر قرار ندهد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان ضمن تاکید بر همکاری سایر دستگاه‌ها با دیوان محاسبات، افزود: مسئولان و مدیران دستگاه‌های استان باید با کارشناسی درست و دقت در عملکرد، بهره‌وری حداکثری از بودجه های ارائه شده را محقق کنند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه اظهار داشت: حضرت  محمد(ص) بیان فرموده‌اند خداوند رحمت کند کسی را که کارش را با اتقان و درستی انجام می‌دهد و در این صورت است که محصول کار ما مطلوب و اثرگذار خواهد بود.

همچنین ویسی مدیرکل دیوان محاسبات سیستان و بلوچستان با اشاره به گزارش هشت ماهه ضمنی بودجه ۱۴۰۰ گفت:  از مبلغ هزارو۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که توسط دستگاه‌های اجرایی استان در قالب اسناد و وجوه نقد دریافت شده است تا پایان آبان ماه تنها دو درصد جذب شده و با توجه به زمان باقیمانده تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ دستگاه‌های اجرایی باید اهتمام جدی در جذب به موقع اعتبارات داشته باشند.

وی ادامه داد: از محل ظرفیت پیش بینی شده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان شامل ادارات کل راه و شهرسازی، راهداری‌ها، بنیاد مسکن، نوسازی مدارس و بالاخص شهرداری‌ها مقادیر قابل توجهی سهمیه قیر اختصاص یافته است که تا پایان آبان‌ماه سال جاری میزان جذب و مصرف سهمیه در ادارات راه و شهرسازی و راهداری استان ۵۰ درصد و در سایر دستگاه‌ها صفر بوده است.

انتهای پیام/3139

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه