استاندار یزد: هیأت‌های اندیشه‌ورز در بازنگری سندآمایش استان مشارکت کنند

استاندار یزد راه‌اندازی مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت را در ساختار مدیریت استان را از جمله اقدامات در دستور کار دانست و گفت: سند آمایش استان در حال بازنگری است و هیأت‌های اندیشه ورز باید در این خصوص نقش آفرینی کنند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در یزد، مهران فاطمی شامگاه دیروز در نشست هیأت‌های اندیشه‌ورز سازمان بسیج استان با اشاره به اهمیت فعالیت اندیشکده‌ها و هیئات اندیشه ورز برای بهره‌گیری بهتر و بیشتر از ظرفیت‌های موجود، اظهار کرد: با توجه به این‌که تنها راه توسعه پایدار استفاده از ظرفیت‌های داخلی است هیأت‌های اندیشه ورز نقش مهمی در این خصوص ایفا می‌کنند.

وی با بیان این‌که دولت سیزدهم در فضا و شرایطی خاص مسئولیت اجرایی کشور را به عهده گرفته است، افزود: بحران شیوع کرونا و لزوم فراگیری واکسیناسیون، تنش‌های آبی، شرایط تورم و معضلات شدید اقتصادی از جمله دغدغه‌های دولت است که عزم کاری شدید و بدون وقفه‌ای را از ابتدای شروع بکار دولت مردمی طلب کرده و تمام عناصر اجرایی و نظارتی هم با اعتقاد به مدیریت جهادی بدون در نظر گرفتن روز و شب، تعطیلی و غیرتعطیلی عزم خود را برای ساماندهی امور بکار گرفته‌اند.

استاندار یزد تاب آوری آبی استان از ۲۴ ساعت به ۱۰ روز را از جمله دستاوردهای بدست آمده طی ۱۰۰ روز گذشته از مدیریت جدید استان دانست و گفت: از ابتدای فعالیتم به عنوان استاندار تاکنون ۱۲۰ نشست مردمی با اقشار مختلف برگزار شده و با تمام قوا در این مسیر ثابت قدم خواهیم بود.

فاطمی با بیان این‌که اولویت اول مدیریت استان یزد در دوره جدید شناسایی و رفع مشکل مردم است، تصریح کرد: تاکنون هر ۱۶ جمعه ۱۰۰ روز گذشته تمام مجموعه مدیریتی استانداری سفرکاری داشته و با افتخار بین مردم حاضر شدیم و شنوده و پیگیر دغدغه‌های آنها بوده و هستیم.

مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت در استان یزد راه‌اندازی می‌شود

وی خدمت مستمر را وظیفه مسئولان و مدیران اجرایی دانست و بیان کرد: تولید فکر و اندیشه ورزی به منظور استفاده بهینه از منابع موجود برای توسعه همه جانبه و پایدار نیز وظیفه اندیشکده‌ها و هیأت‌های اندیشه ورز است، تا بتوانیم به توسعه پایدار و اولویت عدالت در توزیع خدمات برسیم.

استاندار یزد با بیان این‌که علی‌رغم تمام دغدغه‌ها و چالش‌های موجود آینده توسعه کشور روشن و امیدوار کننده است، تأکید کرد: برنامه‌های مناسب و کارشناسی شده‌ای در سطوح مختلف ملی و استانی تدوین شده که به ترتیب اجرایی و معرفی می‌شود.

فاطمی استفاده از ظرفیت بسیج و هیأت‌های اندیشه ورز فعال در اقشار را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: بنا داریم مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت را در ساختار مدیریت استان راه‌اندازی کنیم.

وی حمایت از اندیشکده‌ها و هیأت‌های اندیشه ورز را ضروری عنوان و تصریح کرد: بنا داریم مسیر را طوری طراحی و اجرایی کنیم که از این پس جامعه نخبگان از کانال و مسیر هیأت‌های اندیشه ورز به ساختار اجرایی و مدیریتی استان مرتبط شوند.

استاندار یزد با بیان این‌که سند آمایش استان در حال بازنگری است، تأکید کرد: با توجه به محدود بودن زمان برای تکمیل و بازنگری سند آمایش با افق ۲۰ ساله هیأت‌های اندیشه ورز در این حوزه ایفای نقش کنند.

فاطمی در پایان بهره‌گیری از ظرفیت جوانان بومی را از دیگر اولویت‌های اجرایی استان دانست و خاطرنشان کرد: با تمام توان در مسیر توسعه و تعالی بیش از پیش در حرکت هستیم و در این مسیر از هرگونه پیشنهاد و انتقاد سازنده نیز استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/الف

 

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه