اجرایی شدن طرح هادی در 585 روستای خراسان‌جنوبی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون طرح هادی در 585 روستای خراسان‌جنوبی اجرایی شده و پیشرفت فیزیکی این طرح در استان 63 درصد بوده است.

«قاسم تنها» مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد از بیرجند اظهارداشت: یکی از طرح‌هایی که توسط بنیاد مسکن در روستاها پیگیری و اجرا می‌شود طرح هادی است.

وی با بیان اینکه تاکنون طرح هادی در ۵۸۵ روستای خراسان‌جنوبی اجرایی شده است، تصریح کرد: میزان پیشرفت فیزیکی این طرح در استان ۶۳ درصد می‌باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی افزود: تا پایان سال گذشته مبلغ ۱۸۹ میلیارد و ۸۵۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برای اجرای طرح هادی در روستاهای استان هزینه شده است.

تنها با اشاره به اینکه در سال جاری برای اجرای این طرح در استان اعتباری بالغ‌بر ۹۷ میلیارد و ۸۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است، یادآور شد: از این میزان اعتبار مبلغی معادل ۸۸ میلیارد و ۵۰۴ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال محقق شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار جزو برنامه‌های اجرایی بیناد مسکن استان می‌باشد، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۹ روستای استان از این طرح برخوردار شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به تخریب بخشی از طرح های هادی اجرا شده در برخی از روستاها به دلیل ایجاد زیرساخت‌هایی همچون آب لوله کشی و گاز گفت: ترمیم حفاری انجام شده بایستی توسط دستگاه خدمات‌رسان اقدام و مسیرها به حالت اولیه برگردند و درسال جاری بر اساس قانون بودجه جهت ترمیم حفاری شبکه گاز مبلغ ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که هنوز مبلغی به این بنیاد تخصیص داده نشده است.

تنها خاطرنشان کرد: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار مشمول طرح هادی شده و در حال حاضر تعداد ۹۱۸ روستای استان مشمول این طرح قرار دارند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه