حدود 3 هزار کارت هوشمند ملی آماده تحویل به مردم خراسان‌جنوبی

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر تعداد کارت‌های هوشمند ملی آماده تحویل که در دفاتر پیشخوان دولت و ادارات ثبت احوال استان بوده 2 هزار و 997 مورد است.

«علیرضا مهرآور» مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد از بیرجند اظهارداشت: در هفت ماهه امسال ۴ هزار و ۲۳۲ واقعه ازدواج در استان وجود داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۴ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه میایگن سن ازدواج استان در این مدت در بین مردان ۲۷.۲ سال و در بین بانوان ۲۲.۲ سال بوده است، تصریح کرد: از مجموع وقایع ازدواج در هفت ماهه امسال در استان ۲ هزار و ۸۹۶ واقعه شهری و یک‌هزار و ۳۳۶ واقعه روستایی بوده است.

کاهش ۲.۵ درصدی طلاق در استان

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی ادامه داد: در طی این مدت از مجموع وقایع ازدواج در استان ۸۰.۸ درصد آقایان بزرگتر از بانوان، ۱۱.۲ درصد آقایان و بانوان هم سن و ۸.۱ درصد آقایان کوچکتر از بانوان بوده‌اند.

مهرآور از وقوع ۷۹۶ واقعه طلاق در استان در طی هفت ماهه امسال خبر داد و افزود: طلاق در طی این مدت در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۵ درصد کاهش داشته است.

وی یادآور شد: از مجموع وقایع طلاق در طی هفت ماهه امسال ۶۵۴ واقعه شهری و ۱۴۲ واقعه روستایی بوده است.

پوشش ۹۹.۱ درصدی صدور کارت هوشمند ملی در خراسان‌جنوبی

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی ادامه داد: میانگین سن مردان در وقایع طلاق ثبت شده در استان طی این مدت ۳۴.۵ سال و میانگین سن زنان ۳۰ سال بوده است.

مهرآور اضافه کرد: به لحاظ اختلاف سنی در وقایع طلاق ثبت شده در استان طی هفت ماهه امسال ۷۷.۴ درصد آقایان بزرگتر، ۱۰.۶ درصد زوجین هم‌ سن و ۱۲.۱ درصد آقایان کوچکتر بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ابتدای طرح صدور کارت هوشمند ملی تا ابتدای دی ماه جاری در استان ۵۹۵ هزار و ۴۳ نفر ثبت‌نام خود را تکمیل کرده‌اند، بیان داشت: جمعیت باقی‌مانده ۵ هزار و ۶۳۷ نفر و درصد پوشش کارت هوشمند ملی در استان ۹۹.۱ درصد است.

صدور بیش‌از ۳۸ هزار فقره شناسنامه مکانیزه در استان

مدیرکل ثبت‌ احوال خراسان‌جنوبی ادامه داد: در حال حاضر تعداد کارت‌های هوشمند ملی آماده تحویل که در دفاتر پیشخوان دولت و ادارات ثبت احوال استان بوده ۲ هزار و ۹۹۷ مورد است.

مهرآور در مورد صدور شناسانامه مکانیزه در استان گفت: از ابتدای طرح تا ابتدای دی‌ماه جاری ۳۸۵ هزار و ۹۱۶ فقره شناسامه مکانیزه در استان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: این میزان صدور شناسامه مکانیزه در واقع ۶۴.۲ درصد جمعیت واجد شرایط استان را پوشش داده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه