شهرستانهای استان یزد روز هوای پاک را با آلودگی سپری کردند

مردم استان یزد در حالی 29 دیماه را که به نام روز هوای پاک نامگذاری شده سپری کردند که بر اساس آمار سازمان محیط زیست میزان آلودگی هوا و وجود آلاینده های جوی بیش از حد مجاز است.

به گزارش خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در یزد، در این روز شاخص آلودگی هوا در شهرهای بافق روی ۴۳۸ ، یزد ۲۲۵ و اردکان روی ۲۰۰ گزارش شده و برای گروه‌های حساس، ناسالم اعلام شده بود.

علل عمده آلودگی هوا در استان یزد، وجود صنایع آلاینده و گسترش آنها، وجود ناوگان فرسوده حمل و نقل، توفانهای شنی و ریزگردها اعلام می‌شود.

نیره پورملایی، مدیرکل محیط زیست استان یزد در این خصوص اظهار کرد: علت آلودگی روز ۲۹ دی در استان ناشی از ورود سامانه ناپایدار جوی به استان و ایجاد طوفان‌های گردوخاک بود که شاخص آلودگی را بالابرد.

وی افزود: دشت یزد – اردکان یک دشت با معضل آلودگی به دلیل فعالیت صنایع و حمل ونقل است که همواره از این امر آسیب دیده است.

به گفته وی، اداره کل محیط زیست استان یزد در حوزه فعالیت صنایع نظارت‌هایی را انجام می‌دهد و در این راستا تمامی واحد‌های سنگ شکن در میبد در روز ۲۹ دی تعطیل و شهرک فولاد اشکذر تا ۸۰ درصد تعطیل شد.

مدیرکل محیط زیست همچنین با اشاره به این‌که پایش و رصد و برخورد با صنایع متخلف از رسالت‌های حفاظت محیط زیست است خاطرنشان کرد: در برخی شهرستانها همچون میبد و اردکان رصد ۲۴ ساعته صورت می‌گیرد و در برخی نقاط همچون مهریز این کار، صنایع این محور روزانه پنج بار توسط دوربین‌ها رصد انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه