ورود محموله شیرخشک‌های رژیمی و متابولیک

دکتر مهشید حائری زاده در گفت و گو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد گفت: در دو سال اخیر به دلیل محدودیت های ارزی به ویژه عدم تخصیص ارز به شیرخشک‌های رژیمی - متابولیک و غذاهای ویژه، شرکت‌های وارد کننده بصورت اعتباری اقدام به تامین این فرآورده ها کرده اند.

مهشید حائری زاده در گفت و گو با خبرنگار سلامت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد گفت: در دو سال اخیر به دلیل محدودیت های ارزی به ویژه عدم تخصیص ارز به شیرخشک‌های رژیمی - متابولیک و غذاهای ویژه، شرکت‌های وارد کننده بصورت اعتباری اقدام به تامین این فرآورده ها کرده اند.

وی افزود: واردات این فرآورده ها در ابتدای سال ۱۴۰۰ با وجود محدودیت منابع ارزی و عدم پرداخت مطالبه سال ۱۳۹۹ شرکت‌های واردکننده که به صورت حداقل اسناد و بصورت اعتباری تامین شده بود، با اختلال مواجه شد.

به گفته سرپرست اداره کل امور فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل با پیگیری های انجام شده این سازمان و بر اساس دستور ریاست محترم جمهور جهت تامین ارز کالاهای سلامت مورد نیاز، بدهی قبلی شرکت‌های واردکننده پرداخت شده و محموله های جدید از شرکت های اصلی خریداری شده است و طبق برنامه های اعلام شده به شرکت های تامین کننده بزودی وارد کشور خواهند شد.
وی تصریح کرد: با توجه به نیاز مبرم به فرآورده های مختص بیماری سوء جذب گلوکز -گالاکتوز (Glucose-Galactose Malabsorption) خوشبختانه محموله اول این فرآورده ها از گمرک ترخیص شده است و پس از شناسه گذاری و الصاق برچسب اصالت مطابق با نسخ الکترونیک سامانه حامی توزیع خواهد شد.

دکتر حائری زاده با بیان اینکه فرآورده های گالاکتومین ۱۹ و گالاکتواستارت که هر دو دارای ماده مؤثره و اثربخشی یکسان و مختص بیماری ذکر شده هستند، گفت: این فراورده ها با تلاش سازمان غذا و دارو  در حال تامین هستند و محموله دوم در اسفند ماه سال جاری تامین خواهد شد، همچنین نحوه توزیع فرآورده گالاکتواستارت در بازه زمانی دو ماه اخیر نیز به نحوی مدیریت شده است که آسیبی متوجه مصرف کنندگان این فرآورده ها نشود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه