در همایش ازدواج آسان ۱۳۰ طلبه خراسان‌جنوبی به خانه بخت می‌روند

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی با اشاره به چهار هزار و ۲۰۰ طلبه غیر شاغل در موسسات دولتی و اداری تحت‌ پوشش این مرکز گفت: همایش ازدواج آسان و ارزان ویژه ۱۳۰ طلبه برگزار می‌شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بیرجند، «حجت‌الاسلام هادی جعفری‌راد» مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مبلغان، مدرسان، محصلان و پژوهشگران حوزه‌های علمیه‌ تشییع و اهل تسنن اعم از خواهر و برادر غیر شاغل در مؤسسات دولتی و اداری می‌توانند از خدمات فرهنگی و رفاهی این مرکز برخوردار شوند.  

وی افزود: نگاه ویژه و دغدغه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی نسبت به همسران و فرزندان طلاب و روحانیون در حوزه اشتغال‌ خانگی و درآمدزایی می‌باشد.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین این مرکز و فنی‌وحرفه‌ای تاکنون دوره‌های آموزشی متعددی در رشته‌های خیاطی، گلدوزی، چرم‌سازی، سنگ‌تراشی، حوله‌بافی و فرش‌بافی ویژه همسران و فرزندان طلاب و روحانیون استان برگزار و شرکت‌کنندگان تسهیلات قرض‌الحسنه‌ اشتغال‌زایی را از بانک‌ها دریافت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام جعفری‌راد گفت: در راستای بازاریابی و فروش محصولات و تولیدات همسران طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی تاکنون سه نمایشگاه اختصاصی«از تولید به مصرف» و ۶ نمایشگاه مشترک با سایر سازمان‌ها در بیرجند و دیگر استان‌ها از جمله نمایشگاه بین‌المللی قم برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: سرکشی از روحانیون معمر و پیشکسوت، تشکیل گروه‌جهادی پزشکان، برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره‌‌ای تحصیلی و روانشناسی ویژه همسران و فرزندان طلاب و روحانیون از دیگر خدمات این مرکز می‌باشد.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی با اشاره به ۴ هزار و ۲۰۰ طلبه‌ تحت پوشش این مرکز گفت: از سال ۹۴ با تجلیل از ۲۰۸ نفر از فرزندان ممتاز تحصیلی(دبستان تا دانشگاه) تاکنون هر ساله همایش ممتازین‌ تحصیلی برگزار و بهمن‌ماه امسال نیز ۴۹۰ نخبه تحصیلی تقدیر می‌شوند.

حجت‌الاسلام جعفری‌راد با تأکید بر ترویج ازدواج‌های آسان و ارزان در جامعه اسلامی اظهارداشت: به مناسبت خجسته میلاد حضرت‌فاطمه‌ زهرا(س) همایش ویژه‌ طلاب و روحانیون استان برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش ازدواج آسان ویژه ۱۳۰ طلاب و روحانیون خراسان‌جنوبی روز یکشنبه سوم بهمن‌ماه امسال در حوزه علمیه رضوی بیرجند واقع در خیابان شهید ماژانی با حضور حجت‌الاسلام فرحزاد سخنور کشوری برگزار می‌شود.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه