انصاریان: برخی شیعه شناسنامه‌ای شدند/ اقتدا به حضرت زهرا(س) مانع خطرات دنیا و عذاب دوزخ است

حجت‌الاسلام انصاریان گفت: طبق فرموده ائمه طاهرین(ع)، دستگیره نجات ما از خطرات دنیا و عذاب آخرت، شیعه واقعی بودن است اما متاسفانه در روزگار ما عده‌ای دین را رها کرده‌اند و تنها شیعه شناسنامه‌ای هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، حجت‌الاسلام حسین انصاریان استاد حوزه و مفسر قرآن کریم طی سخنرانی در حسینیه محبان الزهرا(س) تهران، با بیان اینکه پایان جهان با گسترش عدالت همراه خواهد بود، اظهارداشت: طبق فرموده قرآن، پایان این جهان پایانی است که عدالت در همه‌جا گسترده شود و دیگر منافق، فاسق و مشرک در روی زمین باقی نمی‌ماند؛ این وعده خداست که در قرآن آمده و وعده پروردگار تخلف ندارد.

وی ادامه داد: امام باقر(ع) می‌­فرمایند در روزگار امام زمان(عج) اگر دختری جوان با زیباترین چهره شتری را به تنهایی از بازار بغداد به سمت شام راهی کند که بار یک طرف این شتر طلا و طرف دیگر نقره باشد، هیچ چشمی به او بد نگاه نمی‌کند و هیچ دستی به این بار طلا و نقره­ دست درازی نخواهد کرد؛ این عدالت و امنیت سراسری در سایه قرآن و اهل بیت(ع) به وقوع می‌پیوندد و امام زمان(عج) می‌­فرمایند سرمشق من در کل زندگی فاطمه الزهرا(س) است.

این محقق، مفسر و پژوهشگر علوم قرآنی با بیان اینکه «طبق این فرموده ما تنها می‌توانیم دورنمایی از ارزش صدیقه کبری(س) را درک کنیم»، گفت: ائمه(ع) می‌­فرمایند که حضرت زهرا(س) لیله‌القدر عالم است یعنی شخصیت فاطمه(س) ناشناخته است هم‌چنانکه معلوم نیست شب قدر در کدامیک از سه شب ماه رمضان است. در نتیجه ما از یک سلسله آثار، دورنمایی از شخصیت ایشان را می‌­توانیم مشاهده کنیم ولی حقیقت این شخصیت برای ما مجهول است اما اگر شیعیان به این مقدار از شخصیت حضرت زهرا(س) هم اقتدا کنند از خطرات دنیا و عذاب دوزخ در امان خواهند بود.

استاد انصاریان ادامه داد: طبق فرموده ائمه طاهرین(ع)، دستگیره نجات ما از خطرات دنیا و عذاب آخرت، شیعه واقعی بودن است یعنی یک فرد شیعه در حد ظرفیت خود، باید آثار ایمان، اخلاق و اعمال اهل بیت(ع) را در خود پرورش دهد اما متاسفانه در روزگار ما عده‌ای دین را رها کرده‌اند و تنها شیعه شناسنامه‌ای هستند.

وی اظهار داشت: یک عالم سنی در کتاب خود آورده کسی که علی(ع) را به عنوان پیشوا و امام برای دین خود قرار دهد به استوارترین دستگیره چنگ زده است یعنی یک شیعه واقعی باید با دنیا جوری معامله کند که علی(ع) معامله کرد.

انصاریان با تاکید بر اینکه مردم نباید از اهل بیت(ع) دست بکشند، افزود: من به عنوان یک برادر از مردم می‌­خواهم از شیعه بودن دست برندارید؛ به هر خطری که برخوردید، نگران نباشید حتی اگر در خطر کشته شوید دنباله شهدای کربلا هستید، این گرانی‌­ها و مشکلات نباید شما را سست کند، اگر ما مثل بعضی­ افراد، اهل بیت(ع) را از دست دهیم، از هیچ خطری در دنیا و آخرت سالم نخواهیم ماند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در روایتی آمده است که هر مومنی با تکیه بر مسئله‌ای در قیامت حاضر می‌شود برای مثال یکی به نماز تکیه دارد و خوشحال است که نجات پیدا می­‌کند، یکی به روزه­، دیگری به انفاق و... اما پیغمبر(ص) می‌­فرماید من با تکیه بر امیرالمومنین(ع) در قیامت حاضر می‌شوم پس جوانان نباید تشیع و ولایت اهل بیت(ع) را از دست دهند.

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه