مرکز تحقیقات گلخانه‌ای در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

استاندار اردبیل گفت: با هدف رونق تولید و ایجاد فرصت‌های اشتغال، مرکز تحقیقات گلخانه‌ای در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اردبیل، سیدحامد عاملی ظهر امروز در جلسه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: اصلاح الگوی کشت و کشت گلخانه‌ای در استان، بیش از پیش مد نظر قرار گرفته و سرمایه‌گذاری خوبی هم در این بخش ایجاد شده ولی لازم است ضمن ایجاد زیرساخت‌های لازم، این گلخانه‌ها به صورت مداوم فعالیت داشته باشند، در غیر این صورت گلخانه‌های فصلی منجر به اشتغال پایدار و رونق تولید و صادرات نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کشاورزی سنتی منجر به تولید ثروت نمی‌شود، افزود: کشاورزی ما باید از کشاورزی سنتی خارج و مجهز به تکنولوژی روز و مدرن باشد تا منجر به تولید ثروت، رونق تولید و اشتغال، توسعه صادرات و رقابت در بازارهای جهانی شود.

ضرورت احداث گلخانه‌هایی مطابق با تکنولوژی روز

استاندار اردبیل بیان کرد: در بحث ایجاد گلخانه‌ها نیز، کشت سنتی قابل قبول نبوده و ضروری است ایجاد و راه‌اندازی آنها براساس تکنولوژی روز دنیا باشد.

وی توسعه کشت در شهرک گلخانه‌ای پارس آباد مغان را یادآور شد و ادامه داد: محصولات شهرک‌های گلخانه ۱۶۰۰ هکتاری شهرستان پارس‌آباد صادرات محور هستند و می‌تواند در تحقق شعار جهش تولید نقش فوق‌العاده‌ای را ایفا کند.

عاملی با بیان اینکه تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی نقش مهمی در اشتغال پایدار و کاهش هزینه‌های تمام شده محصولات تولیدی دارد، تصریح کرد: مهم‌ترین اولویت دولت حمایت از تولید و بخش خصوصی برای رونق اقتصادی و اشتغال استان است و تکمیل زنجیره تولید واحدهای کشاورزی نیز از جمله اقداماتی است که برای تامین زیرساخت‌های آن حمایت های لازم صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: برای تولید ثروت و ارزش افزوده در بخش کشاورزی، نیاز به اقدامات تحولی است و باید تغییرات اساسی در شیوه‌های تولید صورت گیرد.

استاندار اردبیل تصمیم‌سازی در حوزه کشاورزی با مشارکت کارشناسان و فعالان کشاورزی را گامی برای افزایش ثروت در این بخش و سایر حوزه‌های مهم استان دانست و بیان کرد: فعالان این حوزه اشرافیت بیشتری نسبت به مسائل دارند و باید با بخش‌های دولتی برای تصمیم‌سازی در این بخش مشارکت داشته باشند.

 وی حل مشکلات اقتصادی و افزایش درآمدهای مردم را از جمله اهداف مهم دولت عنوان کرد و گفت: برای رفع فقر، تقویت کشاورزی استان از جمله اولویت‌های مهم بوده و با رفع مشکلات توسعه‌ای این بخش، حوزه های صنعت و گردشگری نیز منتفع می‌شود.

تشکیل کمیته‌ بهبود فضای کسب‌وکار در استان اردبیل

عاملی با بیان اینکه فضای کسب‌وکار در این استان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی رونق می‌گیرد، افزود: برای بهبود فضای کسب‌وکار استان کمیته‌ای تشکیل می‌شود تا موانع موجود شناسایی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند از سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی جهت رونق تولید و اشتغال حمایت کنند و اگر این حمایت‌ها صورت نگیرد، بخش تولید و صنعت متضرر می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: قوانینی که مخل تولید است ،باید بازنگری شده و به صورت دقیق و عادلانه به اجرا گذاشته شود و دستگاه قضا هم در این مورد وظیفه‌ای اصلی دارد که آن هم تحقق عدالت و اجرای دقیق قانون است.

انتهای پیام/3463/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه