برف‌روبی بیش از 100هزار کیلومتر از راه‌های استان اردبیل/ راه 317 روستا مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از 100هزار کیلومتر از جاده‌های استان اردبیل برف‌روبی و نمک‌پاشی شده است.

کلیم الله وثوقی در گفت‌‌وگو با خبرنگار آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اردبیل با اشاره به بارش سنگین برف در بیشتر مناطق استان اردبیل و تلاش راهداران برای پاک‌سازی و برف‌روبی محورهای مواصلاتی اظهار کرد: از زمان آغاز بارش برف در استان اردبیل، بیش از ۱۰۰هزار کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان اردبیل برف‌روبی شده است.

وی افزود: در این مدت بیش از ۱۰هزار تن شن، ماسه و نمک برای بازگشایی جاده‌ها و تسهیل در رفت و آمد خودروها مصرف شده که برف‌روبی و نمک‌پاشی در محورهای مواصلاتی تداوم دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: در شبانه‌روز اخیر راه بیش از ۲۳۴ روستا بازگشایی شده ولی با توجه به حجم بارش‌ها و کولاک در برخی مناطق استان، ۳۱۷ راه روستایی فعلا مسدود است و بازگشایی این راه‌ها ادامه دارد.

وی تصریح کرد: با تلاش راهداران در محورهای مواصلاتی، کلیه راه‌های اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد با تجهیزات زمستانی به‌خصوص زنجیرچرخ در این مسیرها ادامه داد.

وثوقی ادامه داد: هم‌اکنون بارش برف در کلیه محورهای مواصلاتی استان اردبیل ادامه دارد و از این‌رو از هم‌استانی‌های عزیز انتظار داریم از تردد در جاده‌های مواصلاتی استان تا بهتر شدن شرایط جوی به جد اجتناب کنند.

وی تاکید کرد: در صورت ضرورت تردد از جاده‌های استان، داشتن زنجیرچرخ و توانایی استفاده از آن از ضروریات بوده و بدون زنجیرچرخ امکان تردد در جاده‌ها وجود ندارد.

مدیرکل راهداری استان اردبیل بیان کرد: ۲۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین به همراه ۴۳۰ نیروی راهداری در قالب ۸۰ اکیپ در ۲۲ راهدارخانه ثابت و سیار استان در حال تلاشند تا هیچ محور مواصلاتی مسدود نباشد.

انتهای پیام/3463/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه