بشار اسد: دفاع روسیه از حقوق بین‌الملل دلیل فشار غرب علیه مسکو است

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که فشارهای غربی به روسیه واکنشی به نقش مهم و کارآمد این کشور در عرصه بین‌الملل و دفاع این کشور از حقوق بین الملل است.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، بشار اسد رئیس جمهور سوریه شامگاه امروز پنجشنبه میزبان الکساندر لاورنتینف فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بود.

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد، این دیدار، پیرامون بحث و بررسی آخرین تحولات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی و مسائل سیاسی مورد اهتمام طرفین بوده است.

اسد به لاورنتینف گفت: «فشارهای غربی به روسیه در پرونده‌های مختلف، واکنشی به نقش مهم و کارآمد روسیه در عرصه بین‌الملل، دفاع این کشور از حقوق بین الملل، ایستادگی در برابر سیاستهای غیر اخلاقی برخی از کشورهای غربی و مقابله با تلاش کشورهای غربی برای ایجاد هرج‌ومرج به منظور کنترل سایر ملتهاست».

 

در این دیدار، همکاریهای دوجانبه بین سوریه و روسیه، بازتاب مثبت این همکاری در پیروزی در برابر تروریسم و برقراری مجدد امنیت و ثبات به بیشتر اراضی سوریه بررسی شد.

لاورنتینف نیز گفت که روسیه به توسعه روابط، افزایش همکاری با سوریه و حمایت از ملت این کشور اهمیت ویژه‌ای می‌دهد تا مردم سوریه بتوانند پیامدهای جنگ را پشت سر بگذارند.

وی ضمن ابراز خرسندی روسیه نسبت به ایفای مجدد نقش مهم سوریه در عرصه عربی، تأکید کرد که این مسئله به خاطر پیروزهای سوریه و اراده ملت این کشور در دفاع از خاک آن است.

در همین ارتباط، رئیس‌جمهور روسیه  نهم دی ماه گذشته به رئیس‌جمهور سوریه، گفت: «روسیه به حمایت از سوریه در مبارزه با تروریسم و ​​تضمین ثبات و بازسازی در این کشور ادامه خواهد داد».

پیش از این نیز ستاد هماهنگی روسیه و سوریه برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان طی نشستی مشترک خواستار حمایت جامعه بین المللی برای رفع موانع بازسازی و توسعه سوریه از جمله پایان اشغالگری نیروهای خارجی در این کشور شدند .

چندی قبل نیز «آلکساندر یفیموف» سفیر روسیه در دمشق ضمن تقاضا از کشورهای دیگر برای بازسازی سوریه گفته بود، مسکو در مسیر همکاری سیاسی نزدیک با دمشق است.

این دیپلمات روس گفت، روسیه و سوریه در حال حاضر چندین طرح و طرح مشترک دارند که می‌توانند در بازسازی پس از جنگ کمک کنند و در میان محاصره اقتصادی علیه این کشور، پایداری اقتصاد ملی سوریه را تقویت کنند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه