آغاز اجرای نظام جدید تعرفه‌گذاری برق/هزینه برق 75 درصد مشترکان تغییر نمی‌کند

سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر 75 درصد مشترکان خانگی صنعت برق کمتر از الگوی تعیین شده مصرف می‌کنند و این‌ها هیچ تغییر تعرفه‌ای را نخواهند داشت.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، با اشاره به تغییر نظام تعرفه‌گذاری حوزه برق گفت: از ابتدای بهمن‌ماه بر اساس تکلیف مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال 1400، شاهد تغییر در نظام تعرفه‌گذاری برق هستیم.

سخنگوی صنعت برق ضمن تاکید بر اینکه مشترکانی که مطابق الگو مصرف تعیین شده از برق استفاده می‌کنند، مشمول تغییر تعرفه نخواهند شد، گفت: در حال حاضر 75 درصد از مشترکان خانگی صنعت برق کمتر از الگوی تعیین شده از این حامل انرژی استفاده می‌کنند و این‌ها هیچ تغییر تعرفه‌ای را نخواهند داشت.

وی افزود: یارانه برق مشترکانی که بیشتر از الگو از برق استفاده می‌کنند، مطابق قانون کاهش خواهد یافت و به عبارت دیگر هزینه مصرف فراتر از الگوی این مشترکان پرمصرف به صورت پلکانی افزایش می‌یابد.

*تخفیف 5 درصدی برای مشترکانی که پله مصرفی خود را تعیین می‌کنند

رجبی مشهدی گفت: از تمامی مشترکان خانگی خواهش می‌کنیم، در همین شرایط فصل سرد که سوخت نیروگاهی به سختی تامین می‌شود، مصرف برق خود را کاهش دهند و صنعت برق را یاری دهند.

این مقام مسئول در بیان یکی از اجزای تشویقی مصوبه جدید برقی دولت گفت: بر اساس این آیین نامه، مشترکانی که بتوانند پله مصرف خود را تعیین کنند یا به عبارت دیگر تخمینی از مصرف برق خود ارائه دهند، تا 5 درصد از تخفیفات صورت حساب برخوردار هستند.

وی ادامه داد: اگر چه مشترکان پرمصرف برای مصارف در حد الگوی خود از یارانه برخوردارند، اما کاهش این میزان یارانه برای مصرف فراتر از الگو به حدی است که زمینه تغییر رفتار را مهیا کند، در این طرح مشترکانی که 2 برابر الگوی تعیین شده برق مصرف می‌کنند، بیشترین افزایش تعرفه را در طرح جدید را متحمل می‌شوند.

رجبی مشهدی ضمن تاکید بر اینکه هدف وزارت نیرو کاهش مصرف مشترکان پرمصرف است، گفت: مشترکان پرمصرف که فراتر از الگوی تعیین شده برق مصرف می‌کنند، می‌توانند با کاهش مصرف در زمره مشترکان کم مصرف قرار بگیرند یا از طریق نصب سامانه‌های تولید برق خورشیدی به تامین برق پایدار همه مشترکان کمک کنند.

انتهای پیام/ب

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه