۲۵ هزار اصله نهال در آمل غرس شدند

سرپرست فرمانداری آمل با اشاره به غرس بیش از 25 هزار اصله نهال در این شهرستان، گفت: این مهم در راستای نهضت درختکاری و یادمان علامه حسن‌زاده آملی انجام شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شهرستان آمل، سید عباس حسینی عصر امروز در آئین روز ملی درختکاری اظهار کرد: بیش از ۲۵ هزار اصله نهال در این شهرستان در راستای روز ملی درختکاری و اجرای نهضت درختکاری در مازندران با یاد و خاطره علامه آیت‌الله حسن‌زاده آملی انجام شد.

وی با اشاره به مشارکت جمعی همه دستگاه‌ها و نهادها در امر نهال‌کاری و گرامیداشت روز درختکاری، افزود: با توجه به دستورات استاندار مازندران طی یک ماه گذشته تاکنون کاشت نهال در مبادی ورودی شهرستان آمل آغاز شده و این مهم همچنان ادامه دارد.

سرپرست فرمانداری آمل با بیان اعلام فراخوان به گروه‌های جهادی، سازمان‌های مردم نهاد و هیأت‌های ورزشی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی در دستگاه‌های اجرایی، خاطرنشان کرد: پویش‌های درختکاری سنت حسنه و نیکویی است که نه تنها ما در عصر حاضر بلکه آیندگان و نسل‌های بعد از آن بهره‌مند خواهند شد.

این مسؤول با اشاره به تأمین نهال برای غرس از سوی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، یادآور شد: گروه‌های مردمی و دوستداران طبیعت نیز به صورت خودجوش هر سال در این مشارکت عمومی بزرگ شرکت دارند همچنین با هماهنگی معاونت‌های فرمانداری ویژه آمل و بخشداری‌ها با استفاده از تجهیزات فنی، نسبت به حفر چاله در مسیرهای تعیین شده برای آبیاری اقدام شد.

حسینی با اعلام اینکه در حوزه شهرداری‌های چهارگانه نهال‌کاری با اولویت حفظ هویت سبز مازندران روی می‌دهد، گفت: قیم مورد نیاز حفظ و نگهداری از نهال‌های غرس شده با همکاری دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی تهیه و در حال انجام است.

سرپرست فرمانداری آمل با اشاره به اهمیت ویژه ورودی مازندران با زیبایی طبیعت، درخت و نهال موارد مهمی همانند ایجاد مبلمان سبز در حاشیه راه‌ها برای حفظ فضای بصری مازندران را از مهمترین برنامه‌ها دانست و گفت: با اجرای نهضت درختکاری باید بیشتر از گذشته شاهد شمال سبز و مازندران زیبا باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ع

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه