تدابیر ویژه ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی برای بازگشایی مدارس

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان از تمهیدات ویژه پلیس راهور برای بازگشایی مدارس در سطح استان خبر داد.

علی نام درست" در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در زاهدان اظهار کرد: با توجه به صدور مجوز بازگشایی و شروع به کار مدارس و دانشگاه‌ها در روز 14 فروردین، طرح ویژه ترافیکی پلیس سیستان و بلوچستان به منظور تسهیل در عبور و مرور و ارتقاء ایمنی تردد دانش‌آموزان و دانشجویان اجرا می‌شود.

وی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی استان با بکارگیری توان صد درصدی تجهیزاتی، خودرویی و انسانی خود با هماهنگی و تعامل دیگر سازمان‌ها و ارگان‌های دخیل در امر ترافیک نسبت به پوشش ترافیکی معابر به ویژه معابر پر تردد و اصلی شهر اقدام خواهد کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تامین ایمنی دانش‌آموزان به ویژه در مقاطع ابتدایی و راهنمایی، پوشش ترافیکی مدارس در حاشیه خیابان‌ها و آشنا کردن دانش آموزان با علائم راهنمایی و رانندگی و اصول اولیه ایمنی عبور و مرور با همکاری و مشارکت مدیران مدارس و اولیای دانش‌آموزان از دیگر اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.

این مقام انتظامی گفت: بر اساس قانون از تردد سرویس‌های مدارس بدون مجوز و رانندگان خاطی که به قوانین رانندگی احترام نمی گذارند و موجبات خطر را برای خود و دیگر سرنشینان به همراه می آورند برخورد می‌شود.

نام درست با توصیه به خانواده‌ها در خصوص مراقبت از فرزندان خود در جلوگیری از حوادث رانندگی، بیان کرد: والدینی که قصد دارند با بازگشایی مدارس فرزندانشان را به مدرسه برسانند باید زمان حرکت خودرو از منزل تا مقصد را مدیریت کرده و همچنین رانندگان سرویس‌ها هم از تجمع در مقابل مدارس و مراکز آموزشی جهت پیاده یا سوار کردن فرزندان خودداری کنند.

انتهای پیام/3139

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه