سلاجقه: سازمان مدیریت ملی پسماند ایجاد می‌شود

تهران - آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: یکی از تاکیدات رئیس جمهور شهید، مدیریت پسماند در کشور بود و تاسیس سازمانی ملی در این راستا بود که جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، علی سلاجقه روز شنبه در نشست خبری در محل ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری افزود: سیاست اصلی ما در زمینه پسماند تفکیک از مبدا است که نیاز به فرهنگ سازی دارد؛ در این زمینه بیش از ٢ هزار خانه محیط زیست که محل مناسبی برای ارتقا فرهنگ در این زمینه است، افتتاح شده و کارها در حال انجام است.

وی به معضل دفع پسماند در سراوان و آرادکوه اشاره کرد و اظهار داشت: سراوان یکی از معضلات ما در زمینه پسماند بود که ٩٠ درصد ساماندهی آن انجام شده و به زودی پایان می یابد؛ مسأله بعدی پسماندهای منطقه آرادکوه است که برنامه جابجایی مجتمع آرادکوه در دستور کار است، با شهرداری تهران در این زمینه مذاکره کردیم و به زودی ساماندهی خواهد شد.

سلاجقه گفت: در راستای تفکیک پسماند از مبدا طرح ماپ ( مدیریت مردمی پسماند) در روستاهای شمالی کشور شروع شده و بسیار هم موفق است.

پروژه پتروشیمی میانکاله وجود ندارد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره پتروشیمی میانکاله گفت: از دید ما دیگر پروژه ای با عنوان پتروشیمی میانکاله وجود ندارد و الان هیچ ساخت و سازی در منطقه انجام نمی شود.

ساماندهی زباله سوزها

سلاجقه گفت: زباله سوزها یکی از مشکلات آلودگی هوا هستند به ویژه در حاشیه و جنوب غرب تهران که آلودگی هوا را به شدت افزایش می دهند.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط‌زیست پایش های شبانه دارد و برای مراکزی که تمکین نمی کردند پرونده قضایی تشکیل شد ، خوشبختانه قوه قضائیه و شهرداری تهران در ابن زمینه همکاری خوبی دارند

ادامه دارد....

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه