نسل جدید سینماگر در شهرستان‌ها با «جشن مهر سینما» دیده می‌شوند

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- یک تهیه کننده سینما گفت: یکی از کارهای ارزنده‌ای که «جشن مهر سینما» انجام داده، دیده شدن نسل جدید سینماگر در شهرستان‌هاست.

جلیل اکبری صحت، تهیه کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار سینمای آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد اظهار کرد: در هر حرفه‌ای به خصوص در هنر، دیده شدن مهم‌ترین اصل است. بخش مهمی از دیده شدن به خود افراد و عملکرد هنرمند برمی‌گردد که امروزه آن را به عنوان برندینگ (ویژند) می شناسیم اما بخش دیگر این اتفاق به دولت و مسئولان برمی‌گردد که جایگاه هنر و هنرمند را به درستی ببینند و به آن ارج بنهند.

وی افزود: در کشور ما این اتفاق از دیرباز می افتاده ولی به صورت ثابت نبوده و با تغییر دولت‌ها، نگاه‌ها به سمت هنرمندان و تقدیر از آنان در حال تغییر بوده است ولی باید این مقوله تغییر کند که با تغییر جناح‌ها و گروه‌ها تقدیر از هنرمندان تغییر نکند و هر ساله از کسانی که در سینمای ایران کار کرده‌اند تقدیر شود.

نسل جدید سینماگر در شهرستان‌ها با «جشن مهر سینما» دیده می‌شوند
جلیل اکبری صحت، تهیه کننده سینما

این تهیه‌کننده سینما بیان کرد: بعضی از هنرمندان‌ شهرستانی به دلیل اینکه در شهر خود به خوبی دیده نشدند، به سمت تهران مهاجرت کرده و در تهران دیده می‌شوند. یکی از کارهای ارزنده‌ای که «جشن مهر سینما» انجام داده، دیده شدن نسل جدید این حوزه در شهرستان است و این کار به آن‌ها انگیزه می‌دهد تا در شهر خود بمانند و کار خود را آنجا ادامه دهند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال مرحوم اصغر یوسفی‌نژاد وقتی فیلم عروسک را ساخت، موج مناسب در تبریز و استان‌های شمال غربی کشور برای فیلمسازی شکل گرفت و این کارگردان فقید ثابت کرد که می‌توان در شهرستان فیلم ساخت و دیده شد اما دولت و سازمان سینمایی وقت، باوجود شعارها از این قضیه به خوبی استقبال نکرد و فیلم تا مدتی توقیف شد.

اکبری صحت توضیح داد: در توقیف و عدم صدور مجوز اکران فیلم عروسک، شورای نظارت اشتباه کرد و همین امر باعث شد که هنرمندان این فیلم احساس کنند که اگر در تهران فعالیت خود را ادامه دهند، استعداد آن‌ها بیشتر دیده شده و حق آن‌ها بدین گونه پایمال نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: با یک سیاست درست، روند کشور به سمتی می رود که باعث رشد و توسعه متوازن شود. البته دیده شدن همه فعالان عرصه اقتصادی ضروری است ولی هنر به دلایلی تاثیر سریع‌تر و آنی بر روی فرهنگ و اقتصاد کشور می‌گذارد.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه