سیاوشی: رافائل زیاد اهل عصبانی شدن نیست/ مربیان اسپانیایی به بازیکنان‌شان اهمیت می‌دهند

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- دروازه‌بان تیم ملی هندبال گفت: جالب  است که بدانید رافائل کاستیلو زیاد اهل عصبانی شدن نیست و او خیلی همراه تیم خوشحالی می‌کند و بسیار مهربان و دلسوز است.

محمد سیاوشی در گفت‌وگو با آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، درباره انتخاب رافائل گویجوسا کاستیلو به عنوان سرمربی تیم ملی هندبال آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، اظهار داشت: ۱۰ سال پیش برای اولین بار ما با رافائل به جام جهانی صعود کردیم. او سرمربی خوبی است و در دنیا اسپانیایی‌ها به داشتن تاکتیک‌های زیاد معروف و از نظر اخلاقی خیلی شبیه ایرانی‌ها هستند. اسپانیایی‌ها بازیکنان ایرانی را بیشتر درک می‌کنند و این می‌تواند به ما در بازی‌های آسیایی کمک کند.

وی ادامه داد: ۱۰ سال پیش در تیم ثامن الحجج و در تیم ملی با کاستیلو بودم. ما قبل از تیم ملی در جام باشگاه‌های آسیا با او شرکت کردیم. وی مربی کاربلدی است و خیلی به درد جوانان می‌خورد و می‌تواند چیزهای زیادی به آنها یاد دهد و امیدوارم به اهدافی که می‌خواهیم با این مربی برسیم.

دروازه‌بان تیم ملی هندبال درباره تفاوت رافائل با وسلین وویوویچ، خاطرنشان کرد: رافائل مربی اسپانیایی و وسلین مربی بالکانی بود و سبک هر دو خیلی با هم از نظر مربیگری فرق می‌کند. نمی‌توانم بگویم کدام بهتر بود و باید ببینیم در ادامه کار چه پیش می‌آید و امیدوارم به نتیجه خوب برسیم.

وی یادآور شد: بزرگ‌ترین خاطره‌ای که با رافائل داریم صعود ما به جام جهانی برای اولین بار بود. ما در بحرین توانستیم سوم شویم و در آنجا ما با تیم ملی قطر و کره جنوبی مساوی کردیم و عربستان و امارات را بردیم و سوم شدیم. خاطره خیلی خوبی بود که برای اولین بار اینگونه به مسابقات جهانی رفتیم اما بعد از آن کاستیلو از تیم ملی جدا شد و در باشگاه‌های اسپانیا به کار خود ادامه داد.

لژیونر هدنبال عنوان کرد: اسپانیایی‌ها خیلی به بازیکنان خود اهمیت می‌دهند؛ البته نه اینکه سایر سرمربیان کشورهای دیگر به بازیکنان خود اهمیت ندهند. اسپانیایی‌ها کلا مربیان بسیار مهربان و دلسوزی در دنیا هستند. آنها دیر عصبانی می‌شوند و با بازیکن خود تا آخرین لحظه کنار می‌آیند و سعی می‌کنند همه چیز را به بازیکن بفهمانند. این موضوع برای ما ایرانی‌ها خیلی حائز اهمیت است. جالب است که بدانید رافائل زیاد اهل عصبانی شدن نیست و او خیلی همراه تیم خوشحالی می‌کند. در آن زمان به یاد دارم روی نیمکت با بازیکن بالا و پایین می‌پرید و هر چند در آن زمان جوان‌تر بود و بدن آماده‌تری داشت.

لژیونر هندبال ایران گفت: الان در تیم کوملو مجارستان بازی می‌کنم و دو بازی هفته اول را انجام دادیم و هر دو را بردیم. بازی دوم خیلی سخت بود و در خانه خود با فرنچ واروش بازی کردیم. تیمی که در کاپ اروپا شرکت می‌کند و پارسال چهارم شد و تیم بسیار خوبی است و بازیکنان اروپایی خوبی دارد. ما توانستیم با یک گل اختلاف این تیم را در خانه ببریم و الان دوم جدول هستیم.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه